پاکستان دستگيرى برادر ريگى را تاييد کرد

۰۴ دی ۱۳۸۹ | ۱۷:۰۱ کد : ۹۷۵۳ سرخط اخبار
پاکستان دستگيرى برادر ريگى را تاييد کرد
مقامات پاکستانى دستگيرى عبدالرئوف ريگى را تاييد کردند و بنا به نوشته‌ يک روزنامه‌ پاکستانى وى به زودى به مقامات ايران تحويل داده خواهد شد.

به گزارش ايسنا، مقامات محلى پاکستان گفتند که يک عضو ارشد گروهک تروريستى جندالله توسط پاکستان دستگير شده است. اين مقامات تاييد کردند که اين عضو جندالله به وسيله‌ نيروهاى امنيتى پاکستان دستگير شده است.

در عين حال بنا به نوشته‌ روزنامه‌ پاک تريبيون، عبدالرئوف ريگى در حالى که با بى‌سيم خود از منطقه پناهگاهش در مرز پاکستان ـ ايران در بلوچستان با روزنامه‌اى مستقر در لندن تماس گرفت، به وسيله‌ى نيروهاى امنيتى پاکستان ردگيرى و دستگير شد و احتمالا به زودى و پس از بازجويى توسط آژانس‌هاى امنيتى پاکستان به مقامات ايران تحويل خواهد شد.

بنا به گفته مقامات امنيتى مطلع در اسلام‌آباد، آژاس‌هاى پاکستانى براى ردگيرى ريگى به‌ويژه پس از حادثه‌ى تروريستى چابهار که به کشته شدن 40 تن منجر شد، تلاش بسيارى کردند.

بنابراين گزارش، ريگى در تاريخ 21 دسامبر در حال تماس با الشرق الاوسط چاپ لندن بر روى رادار ظاهر شد.

مقامات پاکستان که متوجه حضور وى در مکانى در سمت پاکستان در مرز مشترک با ايران شدند به سرعت اقدام کرده و ظرف 24 ساعت طى يک عمليات کماندويى کوتاه وى را دستگير کردند.

اين دستگيرى مصادف با حضور روساى جمهور ايران و پاکستان در نشست همکارى اقتصادى اکو در استانبول شد.

ريگى در فاصله‌ کوتاهى پس از بازجويى توسط مسوولان امنيتى و اطلاعاتى پاکستان به مقامات ايرانى تحويل داده خواهد شد.

عبدالرئوف جانشين عبدالمالک ريگى برادر بزرگ‌تر خود شد که پس از دستگيرى توسط مسوولان ايرانى محکوم به اعدام و اعدام شد.


اکوادور هم فلسطین را به رسمیت شناخت


پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: اکوادور هم به جمع کشورهایی پیوست که فلسطین را به عنوان کشوری آزاد و مستقل به رسمیت شناخته اند.

رییس جمهور اکوادور سند به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین را امضا کرد .

 وزارت امور خارجه اکوادور با صدور بیانیه ای تاکید کرد : این تصمیم برای حمایت از خواست قانونی مردم فلسطین برای داشتن کشوری آزاد و مستقل صورت گرفته است.

پیش از این نیز بولیوی ، برزیل و آرژانتین کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند.

رئیس جمهور بولیوی اخیراً با ارسال نامه‌ای برای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به طور رسمی فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت.

بولیوی یکی از کشورهای آمریکای لاتین بود که در ژانویه 2009 میلادی روابط دیپلماتیک خود را با رژیم اسرائیل قطع کرد.

بولیوی علت این اقدام را اعتراض به حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه اعلام کرده بود.

برزیل ،آرژانتین و اروگوئه نیز اوایل دسامبر فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل و آزاد در درون مرزهای سال 1967 میلادی به رسمیت شناختند که این اقدام به اعتراض اسرائیل و آمریکا روبرو شد.

با روند کنونی، به نظر می رسد به تدریج کشورهای دیگر آمریکای لاتین نیز به جمع این کشورها اضافه خواهند شد؛ زیرا در این منطقه کشورهای مانند کوبا و ونزوئلا حضور دارند که قدمت و سابقه مواضع ضد صهیونیستی شان بیشتر از کشورهای چون برزیل ، آرژانتین و اروگوئه است.

برسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین از طرف مقامات کشورهای منطقه آمریکای جنوبی در حالی صورت می گیرد، که اروپایی ها هم درباره مسئله فلسطین صف خود را از آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی جداکرده و بسیاری از آنان بر رسمیت کشور مستقل فلسطینی تاکید کرده اند.

دولت نروژ با پیوستن به بیش از 130 کشور جهان، استقلال کشور فلسطین بر اساس مرزهای سال 1967 میلادی را به رسمیت شناخته است.

کاترین اشتون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز چند روز پیش با تاکید بر حل و فصل مساله سرزمین های اشغالی مبتنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطین از حمایت اروپا برای تشکیل کشور مستقل فلسطین خبر داد.

حدود چهار ماه پیش، کشورهای فرانسه، اسپانیا و پرتغال از جمله اولین کشورهایی بودند که موضع خود را درباره نمایندگان اعزامی فلسطین، ارتقاء داده بودند.

تصمیم کشورهای آمریکای لاتین برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، واکنش تند رژیم صهیونیستی و آمریکا را در پی داشته است .

این در حالی است که مجلس سنای آمریکا از دولت اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا خواست تا تلاش گسترده‌ای را در جهت قانع ساختن کشورهای جهان در مورد عدم به رسمیت شناختن دولت فلسطین در صورت طرح آن در شورای امنیت آغاز کند.

این مجلس بر مخالفت شدید خود با صدور هر گونه مصوبه‌ای از سوی شورای امنیت مبنی بر به رسمیت شناختن دولت فلسطین تاکید کرد و خواستار وتوی آن شد.

چهارشنبه دو هفته گذشته نیز کنگره آمریکا با صدور بیانیه‌ با هر گونه اقدام برای به رسمیت شناختن استقلال فلسطین براساس مرزهای سال 1967 مخالفت کرد.

مرزهای سال 1967 در حقیقت مرزهای پیش از اشغال کرانه باختری و نوار غزه از سوی رژیم اسرائیل به شمار می‌آید.

نظر شما :