چاوز: آمریکا درصدد سر به نیست کردن من است

۰۳ مرداد ۱۳۸۹ | ۲۲:۲۴ کد : ۸۱۵۸ سرخط اخبار
چاوز: آمریکا درصدد سر به نیست کردن من است

رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که وی اطلاعات موثقی دارد که آمریکا درصدد برکناری اش از قدرت است.
به گزارش مهر به نقل از ایتارتاس، "هوگو چاوز" گفت: آمریکا بر آن است تا مرا از بین برده یا از ریاست جمهوری ونزوئلا برکنار کند.
چاوز که در 227 امین سالگرد بزرگداشت سیمون بولیوار صحبت می کرد، گفت: اطلاعات مناسبی از منابع مورد اعتماد در آمریکا دریافت کرده ام که دلالت از برنامه واشنگتن برای سرنگونی دولت ونزوئلا دارد.
وی گفت: آمریکا برنامه دارد تا به محض خروج من از کاراکاس برنامه تجاوز به خاک ونزوئلا را [از طریق خاک کلمبیا] با مشارکت سربازان خود ترتیب دهد.
رئیس جمهوری ونزوئلا افزود: من می دانم که به مرگ محکوم هستم لیکن در برابر باج خواهی ها و تهدیدها تسلیم نخواهم شد و از مردم ونزوئلا می خواهم تا از من پیروی کنند.

بروجردى به اتحاديه اروپا هشدار داد

رييس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس شوراى اسلامى با هشدار به اتحاديه اروپا تاکيد کرد که اگر اين اتحاديه بخواهد پيرو سياست هاى آمريکا تحريم عليه ايران را افزايش دهد، جمهورى اسلامى ايران در همکارى با اين اتحاديه تجديد نظر خواهد کرد.
   
سفراى 27 کشور عضو اتحاديه اروپا در نشست روز پنج شنبه گذشته خود پيش نويس اعمال تحريم هاى جديد عليه ايران را تهيه کردند و قرار است که اين پيش نويس روز دوشنبه تسليم وزيران خارجه اعضا شود.

"
علاءالدين بروجرى" روز يکشنبه در گفت وگو با ايرنا در خصوص اقدام جديد اتحاديه اروپا در خصوص افزايش تحريم عليه ايران اظهار داشت: اقدام جديد اتحاديه اروپا تکرار کارى است که آمريکايى ها انجام داده اند، اتحاديه اروپا همواره در سياست مقابله با جمهورى اسلامى ايران دنباله رو سياست هاى آمريکا بوده است و هيچ گاه نتوانسته يک سياست مستقلانه، جداى از آمريکا اتخاذ کند.

وى تاکيد کرد که اين مساله نشان دهنده اين واقعيت است که اتحاديه اروپا علارغم اين که امروز متشکل از 27 کشور عضو مى باشد ولى همچنان از سياست هاى آمريکا دنباله روى مى کند.

بروجردى گفت: طبيعى است که در صورتى که اتحاديه اروپا وارد اين فضاى جديد تحريم عليه ايران شود، اين اتحاديه بخش قابل توجهى از ظرفيت اقتصادى خود را در ارتباط با جمهورى اسلامى ايران از دست مى دهد.

رييس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس شوراى اسلامى با يادآورى اين که جمهورى اسلامى ايران در شرايط بد اقتصادى غرب با اين کشورها ده ها ميليارد يورو معامله مى کند و سود مى رساند بيان کرد که در صورت اتخاذ چنين تصميمى از سوى اتحاديه اروپا، دولت ايران در مقابل چنين اقدامى تصميمات لازم را اتخاذ مى کند و در ميزان همکارى خود با اتحاديه اروپا تجديد نظر خواهد کرد.

هيئت پارلمانى ايران عازم غزه مى‌شود

پرويز سرورى، محمود احمدى‌بيغش، شبيب جويجرى و عوض حيدرپور، 4 نماينده‌اى هستند که سه‌شنبه 5 مردادماه عازم غزه مى‌شوند.

محمود احمدى‌بيغش نماينده مردم شازند و عضو کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس شوراى اسلامى در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانى خبرگزارى فارس، از سفر روز سه‌شنبه 4 نماينده مجلس به غزه خبر داد.
وى در ادامه از جلسه روز گذشته خود با على لاريجانى رئيس مجلس خبر داد و يادآور شد: بنده براى پيگيرى و نهايى کردن سفر به غزه، روز گذشته با رياست مجلس جلسه‌اى داشتم و در اين جلسه آقاى لاريجانى گفت که بنده موضوع سفر به غزه را به طور جدى پيگيرى کنم.
بيغش اضافه کرد: رئيس مجلس در اين جلسه همچنين گفت که به شيخ‌الاسلام مشاور امور بين‌الملل و سياست خارجى هم نيز سپرده که موضوع سفر 4 نماينده مجلس به غزه را پيگيرى کند.
بيغش که خود يکى از نمايندگانى است که به غزه اعزام خواهد شد، تصريح کرد: همه ابزار و امکانات از سوى ايران براى سفر نمايندگان به غزه مهيا است و در حال حاضر همه مدارکى را هم که مصرى‌ها خواستند و همه سوابق کارى اين 4 نماينده اعزامى به غزه را نيز براى آنها فرستاده‌ايم.
وى با تأکيد بر اينکه هم‌اکنون منتظر صدور ويزا از سوى مصرى‌ها هستيم، متذکر شد: البته مصرى‌ها نيز گفته‌اند که براى روز سه‌شنبه هفته جارى 5 مردادماه براى 4 نماينده مجلس ايران ويزا صادر خواهند کرد که بر اساس آن، بليط‌هاى سفر ما به غزه رزرو شده است.
لازم به يادآورى است محمود احمدى‌بيغش نماينده شازند، پرويز سرورى نماينده تهران، عوض حيدرپور نماينده شهرضا و شبيب جويجرى نماينده اهواز در مجلس شوراى اسلامى، اعضاى هيئت پارلمانى ايرانى را تشکيل مى‌دهند که به غزه اعزام خواهند شد.
لازم به توضيح است رياست اين هيئت پارلمانى بر عهده احمدى بيغش است.

اردوغان محبوب‌ترين رهبر سياسى ترکيه

ایسنا- بر اساس تازه‌ترين نظرسنجى‌ در ترکيه، رجب طيب اردوغان همچنان تنها رهبر سياسى است که بيشترين حمايت مردمى را در اين کشور داشته است.

بر اساس تازه‌ترين نظرسنجى انجام شده در ترکيه که يک شرکت تحقيقاتى و نظرسنجى انجام داده است، رجب طيب اردوغان نخست‌وزير ترکيه، همچنان بيشترين حمايت مردمى را در ميان رهبران سياسى اين کشور دارد.

اردوغان به 43.9 درصد آراء دست يافته است، در حالى که کمال قليچ‌دار اوغلو، رهبر حزب جمهورى خلق ترکيه که از احزاب معارض است، به 24.3 درصد آراء دست يافته و در رتبه دوم قرار دارد.

درخصوص احزاب سياسى نيز اين نظرسنجى نشان داد که حزب عدالت و توسعه که حزب حاکم در ترکيه است، با 41.6 درصد در رتبه نخست، حزب مردم جمهورى با 26.8 درصد در رتبه دوم، حزب حرکت ملى با 11.9 درصد در رتبه سوم، حزب صلح و دموکراسى با 5.5 درصد در رتبه چهارم و حزب سعادت با 4.6 درصد در رتبه پنجم قرار دارد.

اين نظرسنجى نشان مى‌دهد که رجب طيب اردوغان از بيشترين حمايت مردمى در جهان عرب و اسلام برخوردار است. اين امر به مواضع قهرمانانه وى در قبال مسائل مختلف جهان به ويژه مسائل عرب و اسلام و مساله فلسطين و نوار غزه باز مى‌گردد.

پنج سرباز ناتو در جنوب افغانستان کشته شدند

بی بی سی- فرماندهان ناتو می گویند آنها در جنوب افغانستان در جنگ سختی با طالبان درگیرند

نیروهای بین المللی تحت فرمان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در افغانستان از کشته شدن پنج سرباز خود در جنوب این کشور خبر داده اند.

ناتو در یک خبرنامه خود گفته است که چهار تن از این سربازان در پی انفجار یک بمب دست ساز امروز، شنبه دوم اسد/مرداد، در جنوب افغانستان کشته شدند.

ناتو هویت این سربازان را مشخص نکرده است، اما برخی مقامهای نظامی تایید کرده اند که این سربازان آمریکایی بوده اند.

همچنین پیمان ناتو نگفته که این انفجار دقیقاً در کجا روی داده است.

در یک خبرنامه دیگر ناتو، گفته شده است که سرباز پنجمی در یک انفجار مشابه دیگر در جنوب افغانستان جان خود را از دست داد.

اخیراً شمار تلفات نیروهای بین المللی در افغانستان در پی انفجار بمب های کنار جاده ای افزایش یافته است و این گونه انفجارها در مناطق مختلف افغانستان، به ویژه ولایت های جنوبی و شرقی این کشور تقریباً به طور روزمره اتفاق می افتد.

بر اساس برخی گزارشها، تقریبا نیمی از سربازان خارجی که در افغانستان کشته شده اند، جان خود را در اثر همین گونه انفجارها از دست داده اند.

گروه های شورشی بیشتر این بمب ها را با موادی مانند کود شیمیایی آمونیوم نیترات و برخی وسائل برقی می سازند و در کنار جاده ها کار می گذارند.

آمونیوم نیترات نوعی کود شیمیایی است که قابلیت انفجار دارد و دولت افغانستان خرید و فروش آن را ممنوع کرده است.

اما برخی از منابع می گویند که شورشیان افغان در ساختن بمب های کنار جاده ای و به ویژه در انفجارهای انتحاری از مواد منفجره نسبتا پیشرفته کار می گیرند.

 مخالفت محمود عباس با ميانجى‌گرى ترکيه


منابع نزديک به حکومت خودگردان فلسطين اعلام کردند که «محمود عباس» رئيس اين حکومت، پيشنهاد ترکيه را براى ديدار با «خالد مشعل»، رئیس دفتر سیاسى جنبش مقاومت فلسطین (حماس) رد کرده است.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزارى سما، «داوود اوغلو»، وزير خارجه ترکيه طى نامه‌اى به محمود عباس از وى خواست که براى حل اختلاف‌ها ميان فتح و حماس با ميانجى‌گرى ترکيه براى ديدار با رئیس دفتر سیاسى اين جنبش موافقت کند.
بر اساس اين گزارش‏، رئيس حکومت خودگردان فلسطين با رد درخواست ترکيه براى ميانجى‌گرى بين فتح و حماس در پاسخ به نامه داوود اوغلو نوشت که پيش از هر ديدار بين او و خالد مشعل، جنبش حماس ابتدا بايد سند صلح قاهره را امضا کند.
گفته مى‌شود خالد مشعل در ديدار خود با داوود اوغلو در دمشق آمادگى حماس را براى برگزارى اين ديدار اعلام کرد اما رهبران فتح اعلام کرده‌اند که براى ازسرگيرى روابط بين اين دو تشکل فلسطينى، حماس بايد در وهله اول سند صلح قاهره را که فتح امضا کرده است اما حماس از امضاى آن سر باز زده است را به‌رسميت بشناسد. جنبش حماس براى امضاى اين سند صلح پيش‌شرط‌هايى اعلام کرده بود.
«محمد نزال»‏‏، عضو دفتر سياسى جنبش حماس در اين‌باره گفت: «تمامى تلاش‌ها براى آشتى ملى با فتح با سنگ اندازى‌هاى رهبران فتح مواجه مى‌شود.»
وى با اشاره به شکست ميانجى‌گرى‌هاى «عمر موسى»، دبير ‌کل اتحاديه عرب براى برگزارى ديدار ميان اين دو تشکل فلسطيني‏، افزود: «در حالى‌که رايزنى‌ها براى برگزارى اين ديدار خوب پيش مى‌رفت اما با مخالفت آمريکا همه تلاش‌ها براى از بين بردن اختلاف‌ها کم رنگ شد.»

ایران آماده گفتگو با اروپا بعد از ماه رمضان است

وزیر خارجه ترکیه از آمادگی ایران برای گفتگو با اتحادیه اروپا در ارتباط با حل موضوع هسته ای بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، احمد داووداوغلو که پیش از ضیافت نهار با وزیر خارجه برزیل و ایران در استانبول صحبت می کرد، گفت: ایران پس از ماه مبارک رمضان و در اوایل ماه سپتامبر، آماده گفتگو با اروپا برای حل تنش های بوجود آمده در خصوص موضوع هسته ای خود است.

وزیر خارجه ترکیه می گوید: آقای متکی تمایل کشورش را برای ادامه گفتگو با اروپا اعلام کرده و پر واضع است که این امر بستگی به جریان تحولات دارد، اما در عمل هیچ کس مخالف نشست نیست.

وی افزود: ما بر آن هستیم تا هر چه سریعتر بار دیگر گفتگوها بین ایران و گروه 1+5 آغاز شود، ما تمام تلاش خود را برای آغازهر چه سریعتر آن انجام خواهیم داد. نشست سه جانبه وزیران خارجه ایران، ترکیه و برزیل لحظاتی قبل در استانبول آغاز شد و هنوز نتایج نهایی آن اعلام نشده است.



نشست متکی و دو همتایش آغاز شد

نشست سه جانبه وزراى خارجه ايران، برزيل و ترکيه لحظاتى پيش در استانبول آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجى خبرگزارى فارس، منوچهر متکى وزير امور خارجه کشورمان صبح امروز (يکشنبه) به منظور برگزارى نشستى با حضور احمد داود اوغلو و سلسو آموريم همتايان ترک و برزيلى خود وارد استانبول شد تا تحولات مربوط به بيانيه سه جانبه تهران را با وزراى خارجه ترکيه و برزيل مورد بررسى و تبادل‌نظر قرار دهد.
اين نشست لحظاتى پيش با حضور وزراى خارجه سه کشور در استانبول آغاز شد.
احتمالاً وزراى خارجه سه کشور بعد از پايان نشست در کنفرانسى خبرى به سؤالات خبرنگاران پاسخ خواهند داد.
سلسو آموريم وزير خارجه برزيل نيز در گفت‌وگويى تصريح کرد که کشورش هنوز به بيانيه تهران پايبند است.
رامين مهمان‌پرست ديروز شنبه از برگزارى اين نشست خبر داد و گفت: در طى مذاکرات تلفنى شب گذشته منوچهر متکى، سلسو آموريم و احمد داود اوغلو وزراى خارجه ايران، برزيل و ترکيه صبح فردا (يکشنبه) در استانبول با يکديگر ديدار خواهند داشت و منوچهر متکى به اين منظور به ترکيه سفر مى‌کند.
وى افزود: در اين جلسه تحولات مربوط به بيانيه سه جانبه تهران در مورد تبادل سوخت مورد بررسى و رايزنى قرار خواهد گرفت.

پناهندگی 50 روزنامه نگار ایرانی به آلمان

 دولت آلمان  قصد دارد به 50 تن از پناهجویان ایرانی که به دلیل نا آرامی های وقایع پس از انتخابات سال گذشته ایران از این کشور متواری و به ترکیه پناه برده بودند ، پناهندگی بدهد .

به گزارش عصر ایران و به نقل از رویترز یک سخنگوی وزارت کشور  آلمان با تایید گزارش اخیر هفته نامه اشپیگل درباره اعطای پناهندگی به 50 شهروند ایرانی که بیشتر آنها روزنامه نگار هستند ،   گفت : " هم اکنون دوازده نفر از این افراد به آلمان رسیده اند و یک نفر دیگر از آنها نیز در هفته آینده خواهد رسید ".

این مقام آلمانی می افزاید : " اعطای پناهندگی به 26 نفر دیگر نیز با چراغ سبز دولت آلمان در مراحل آخر قرار دارد و تعدادی دیگر نیز در فرایند اخذ پناهندگی قرار دارند که مجموع آنها به 50 پرونده می رسد .

این مقام آلمانی در ادامه افزود که دولت آلمان مشغول همکاری نزدیک با دولت ترکیه و نیز مقامات کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل است تا هر چه زودتر مقدمات سفر پناهجویان ایرانی را به آلمان فراهم آورد .

این مقام آلمانی با ادعای اینکه اعطای پناهندگی به این افراد در راستای سیاست های عمومی دولت آلمان است افزود : در این مورد خاص اعطای پناهندگی به این 50 نفر بیشتر برای نشان دادن همبستگی دولت آلمان با ایرانیانی است که در جریان حوادث پس از انتخابات با اذیت و آزاد دولت خود مواجه شده اند .

هنوز آمار دقیقی از تعداد روزنامه نگاران و شهروندان عادی که در وقایع پس از انتخابات ایران به خارج از کشور رفته اند در دست نیست ، اما برخی گزارش ها حاکی است که تعداد قابل توجهی از روزنامه نگاران منتقد از کشور خارج شده اند .

رحیمی: بشر غربی از بز هم بدتر است

معاون اول رئیس جمهور از تجدید نظر در ضوابط استقرار صنایع در کشور خبر داد و گفت: همه صنایع را تحت کنترل داریم به طوری که صنایعی که آلودگی ایجاد کنند مالیات بیشتری پرداخت می کنند و صنایعی که به پاکی محیط زیست کمک کنند از مالیاتشان کاسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رحیمی در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست افزود: از خواسته‌های حضرت ولیعصر(عج) این است که از کره خاکی به عنوان یک امانت به خوبی حفاظت کنیم و حریم زمین را نگاه داریم چرا که حریم زمین برابر با اندازه رگ و پی و اعصاب انسان حدود 620 میلیون کیلومتر است و محیط کره زمین نیز همین اندازه است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه قطعاً از جمله مسائل مدنظر صاحب الزمان(عج) آراستگی محیط زیست است گفت: خداوند کره زمین را به امانت در اختیار ما قرار داده و باید از آن محافظت کنیم.

وی تاکید کرد: 70 درصد بدن انسان را آب تشکیل داده که این عدد با 70 درصد آب کره زمین برابری می‌کند و این یعنی اینکه خداوند با این خلقت از همان ابتدا نگران آلودگی کره زمین بوده است.

رحیمی اضافه کرد: متجاوزترین ‌انسانهای کره زمین غربیها هستند. آنها شهرهایشان را آراستند در حالی که بخشهای دیگر زمین را نابود کردند. یک بزغاله وقتی می‌خواهد بخوابد جای خوابش را تمیز می‌کند اما بشر امروز غربی از بز هم بدتر است .

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: نقشه جامع محیط زیست کشور در دست طراحی و بررسی است و به زودی تشکیل سازمان نظام مهندسی محیط زیست در دولت تصویب خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: البته ما نیز در برخی بخشها ایراداتی داریم اما فرق ما با غربیها در این است که ما به جنبه‌های شریف انسانی در محیط زیست توجه داریم در حالی که چنین وضعیتی نتیجه علم بدون معنویت است یعنی همان علمی که غرب به آن مجهز شده است.
 
رحیمی اضافه کرد: بر اساس آمار سالانه دو میلیارد و 251 میلیون تن غذا تولید می‌شود، در حالی که یک میلیارد و 200 میلیون نفر در جهان گرفتار سوء تغذیه هستند و 14 هزار نفر نیز از گرسنگی جان خود را از دست دادند که این هم نشانی از فاصله علم با معنویت است.

وعده پوتین به جاسوس‌های روسیه


«ولاديمير پوتين»، نخست‌وزير روسيه شنبه با اعلام اين‌که با جاسوس‌هايى که مسکو چندى پيش با واشنگتن معاوضه کرده، ديدار و به آنها وعده آينده‌اى روشن در روسيه را داده است.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزارى رويترز، «ولاديمير پوتين»، نخست‌وزير کنونى و مامور سابق سازمان اطلاعات مخفى اتحاد جماهير شوروى (KGB) در جريان ديدار رسمى خود از اوکراين گفت: «شکى ندارم که آنها(جاسوس‌هاى روسيه در آمريکا) آينده‌اى بسيار روشن در روسيه خواهند داشت.»
بنا بر اين گزارش، وزارت دادگسترى آمريکا ماه گذشته ميلادى 10 تن را به اتهام جاسوسى براى روسيه بازداشت کرد، واقعه‌اى که بزرگترين رسوايى جاسوسى پس از پايان جنگ سرد ميان روسيه و آمريکا بود.
پس از توافق مقام‌هاى کاخ سفيد و کرملين، اين 10 تن با چهار زندانى مظنون به جاسوسى براى سازمان‌هاى اطلاعاتى غرب که در روسيه در بازداشت به سر مى‌بردند معاوضه شدند.
ولاديمير پوتين گفت: «بيشتر از آنچه که مردم فکر مى‌کنند اين افراد زندگى دشوارى داشته‌اند.»
همچنين خبرگزارى روسى «ايتارتاس» گزارش داد که ولاديمير پوتين در سفر رسمى به اوکراين اعلام کرده اطمينان دارد که مسکو و کى‌يف قادر به حل مشکلات اقتصادى خود خواهند بود.



دولت عربستان در آستانه سقوط

شبکه خبر- هر چند خاندان سعودی تلاش می کنند تا اوضاع داخلی عربستان را آرام نشان دهند اما شواهد حاکی از آن است که این کشور در آستانه انقلابی بزرگ قرار دارد.

کارشناسان مصری دیروز در نشستی با عنوان " تابستان گرم و جنگ داخلی در عربستان " در قاهره با بررسی اوضاع داخلی عربستان تاکید کردند: هرچند خاندان آل سعود تلاش می کنند تا بر اوضاع بحرانی داخل عربستان سرپوش بگذارند، اما واقعیت این است که باحمایت آمریکا ، انقلابی بزرگ در عربستان در حال روی دادن است .

خبرهای رسیده از عربستان حاکی است درگیری های شدیدی بین خاندان آل سعود یعنی نسل جدید به رهبری بندر بن سلطان و نسل قدیم " حاکمان فعلی " به رهبری عبدالله بن عبدالعزیز در جریان است.

آمریکا که عامل اصلی این درگیری ها به حساب می آید از نسل جدید برای رسیدن به قدرت حمایت می کند.

بندر بن سلطان که از سوی خاندان آل سعود رانده شده بود از یک سال پیش از طریق تحریک شاهزاده ها و قوای نظامی و برخی مسئولان وابسته به خود و با حمایت آمریکا به عرصه سیاسی عربستان بازگشته است.

کارشناسان مصری در نشست قاهره با اشاره به اینکه فرار تعدادی از خاندان آل سعود از عربستان نیز در همین راستا انجام شده است، تاکید کردند ؛ سران سعودی تا ابد نمی توانند درگیر یهای داخلی خود را مخفی نگه دارد و به زودی نتایج آن آشکار خواهد شد.

این کارشناسان در پایان با بیان اینکه دولت عربستان با ریختن خون بیگناهان تشکیل شده است، تاکید کردند: دولتی که با دیکتاتوری و ریختن خون بیگناهان تشکیل شده است، در همین تابستان از طریق سیاسی و نظامی با خون و کشتار و انقلاب از بین می رود.

کاردار انگليس به وزارت خارجه احضار شد

در پى اظهارات اخير سفير انگليس در تهران درباره برنامه صلح‌آميز هسته‌اى کشورمان، کاردار اين کشور در غياب سفير به وزارت خارجه احضار شد.

به گزارش خبرگزارى فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، در پى اظهارات اخير «سايمون گس» سفير انگليس در تهران درباره برنامه صلح‌آميز هسته‌اى کشورمان و تحريم‌هاى ضدايرانى که طى مصاحبه با تلويزيون بى‌بى‌سى فارسى بيان شد، «پاتريک ديويس» کاردار انگليس در تهران ديروز (شنبه) در غياب سفير اين کشور توسط رئيس اداره اول غرب اروپاى وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض کشورمان در خصوص اظهارات سفير اين کشور به وى اعلام شد.
اين مقام وزارت خارجه با اشاره به نکات مطروحه از سوى سايمون گس در مصاحبه با بى‌بى‌سى فارسى، اظهارات مذکور را غيرواقعى و نامتعارف خواند و تأکيد کرد که لندن هرچه سريع‌تر درباره نکات مورد اشاره سفير، توضيح دهد.
کاردار انگليس در پاسخ با اشاره به اينکه سفير اين کشور در سفر به سر مى‌برد، قول داد ضمن انعکاس مراتب به لندن، موضوع را بررسى و نتيجه را متعاقباً اعلام کند.


نظر شما :