6 سال حبس تعزيرى برای جهانبخش خانجانى

۰۷ بهمن ۱۳۸۸ | ۱۹:۳۶ کد : ۶۸۳۰ سرخط اخبار
وکيل مدافع جهانبخش خانجانى از محکوميت موکلش به 6 سال حبس تعزيرى از سوى شعبه 15 دادگاه انقلاب خبر داد.
6 سال حبس تعزيرى برای جهانبخش خانجانى

وکيل مدافع جهانبخش خانجانى از محکوميت موکلش به 6 سال حبس تعزيرى از سوى شعبه 15 دادگاه انقلاب خبر داد.
سيد محمود عليزاده طباطبايى در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب اظهار کرد: بر اساس حکم صادره از سوى شعبه 15 دادگاه انقلاب، جهانبخش خانجانى در مورد اتهام فعاليت تبليغى عليه نظام به يک سال حبس تعزيرى و در مورد اتهام اجتماع و تبانى براى اقدام عليه امنيت به 5 سال حبس تعزيرى محکوم شده است.
وى يادآور شد: نسبت به راى صادره در فرصت قانونى اعتراض مى‌کنيم.

حمله به زائران ايرانى در بغداد 4 زخمى بر جا گذاشت

پلیس بغداد اعلام کردند که مردان مسلح ناشناس به اتوبوس زائران ایرانی در محله «العادل» تیراندازی کردند.
به گزارش ايلنا، خبرگزارى رويترز گزارش داد که در پی این تیراندازی یک زن ایرانی و راننده عراقی اتوبوس شهيد شدند.
مقصد این اتوبوس منطقه کاظمین، محل حرم امام موسی کاظم (ع) بود.
گزارش ها حاکی است که در این حمله که ساعت 8:20 صبح به وقت محلی روی داد، چهار زائر ایرانی نیز زخمی شدند.
در همين حال، «حسين اکبرى»، معاون سازمان عتبات عاليات سازمان حج و زيارت گفت: «بر اثر تيراندازى به دو اتوبوس حامل زائران ايرانى اعزامى از خراسان رضوى در بغداد چهار زائر مجروج شدند
به گفته پلیس عراق، تحقیقات برای شناسایی عاملان و علت حمله آغاز شده است.

ابراز نگرانى آمريکا از وضعيت 3 تبعه آمريکايى در ايران

وزارت امور خارجه آمريکا در خصوص وضعيت سلامتى سه تبعه آمريکايى که به اتهام ورود غيرقانونى به خاک ايران دستگير شده‌اند، ابراز نگرانى کرد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزارى آسوشيتدپرس، فيليپ جى کراولى، سخنگوى وزارت امور خارجه آمريکا روز سه‌شنبه، خوددارى ايران از دادن اجازه ملاقات با سه تبعه آمريکايى در زندان اوين به ديپلمات‌هاى سوييس از ماه اکتبر تاکنون را نقض توافق‌هاى بين المللى خواند.
سوييس حافظ منافع آمريکا در ايران است و دو کشور با يکديگر روابط ديپلماتيک ندارند.
کراولى گفت که آمريکا به اعمال فشار براى دسترسى به اين سه تبعه خود ادامه خواهد داد تا از سلامت آنها اطمينان حاصل کند.
جاش فتل 27 ساله ، شين بامر، 27 ساله و سارا شورد 31 ساله اواخر ژوئيه گذشته به اتهام ورود غيرقانونى از مرز کردستان عراق به ايران دستگير شدند.
اين در حالى است که به گفته مقامات ايران روند بررسى پروند اين سه متهم از سوى دستگاه قضايى ايران در جريان است و مقامات مسوول گفته‌اند به محض طى شدن روال قانونى آن، نتايج آن اعلام خواهد شد.



تدارکات بهتر، علت لغو سفر جلیلی

سيد رضا سجادى گفت: به دليل اهميت روابط دو جانبه ايران و روسيه و براى تدارکات بهتر سفر دبير شوراى امنيت ملى به مسکو اين سفر به زمان ديگرى موکول شد.
سفير ايران در مسکو در گفت و گو ايسنا خاطرنشان کرد: روابط دو کشور ايران و روسيه از اهميت خاصى برخوردار است و موضوعات مهمى ميان دو کشور وجود دارد بنابراين براى استفاده بهتر از سفر، اين سفر زمان ديگرى انجام مى شود.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزارى نووستى، شوراى امنيت روسيه ادعا کرد که تهران سفر دبير شوراى عالى امنيت ملى ايران به مسکو را به تاخير انداخت.
شوراى امنيت روسيه اطلاع داد که ديدار سعيد جليلى، دبير شوراى عالى امنيت ملى ايران به مسکو به بعد موکول شده است.
جليلى مذاکره کننده اصلى مساله هسته‌يى ايران محسوب مى‌شود.
در اطلاعيه‌اى که در پايگاه اينترنتى شوراى امنيت روسيه منتشر شد، ادعا شده است که سفر سعيد جليلى، دبير شوراى عالى امنيت ملى ايران که قرار بود در روزهاى 26- 28 ژانويه سال 2010 به مسکو انجام شود، به درخواست طرف ايرانى به تعويق افتاد.
آن طور که يک منبع آگاه خبرى در شوراى امنيت روسيه به نووستى اطلاع داد، دعوتنامه سفر مقام ايرانى به مسکو هنوز هم به قوت خود باقيست.
وى گفت: اميدواريم که طرف ايرانى در زمانى مناسب از آن استفاده کند.

ارسال طرح کاهش رابطه با انگليس به هيات‌ رييسه مجلس

نائب رييس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس گفت: طرح کاهش رابطه با انگليس پس از تجميع نظرات کارشناسى نمايندگان،کارشناسان و مسوولين وزارت امور خارجه براى طرح در صحن علنى مجلس به هيات رئيسه ارسال شد. 
اسماعيل کوثرى در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا، با بيان اين مطلب که نمايندگان مجلس به دليل مداخله‌گرى‌هاى انگليس در حوادث پس از انتخابات ايران و اصرار بر اين امر طرح يک فوريتى قطع رابطه تهران با لندن را در صحن علنى مجلس مطرح کرده بودند اظهار داشت: باتصويب اين طرح تمامى ارتباطات سياسى، اقتصادى ، فرهنگى و اجتماعى ايران در کليه مناسبات قطع مى‌شد که به دليل ديدگاهى که برخى از نمايندگان مجلس داشتند، مقرر شد تغيير مناسبات تنها در سطح کاهش رابطه باشد. 
وى افزود: اين طرح پس از 2جلسه کار کارشناسى در جلسه کميسيون امنيت ملى به هيات رييسه مجلس فرستاده شده است و قطعا در نشست هفته آتى صحن علنى مطرح مى‌شود. 
اين عضو هيات رييسه کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى تصريح کرد: با تصويب طرح کاهش مناسبات ايران و انگليس، روابط تجارى 2کشور محدود و سياست‌هاى اقتصادى به سطح کاردار تنزل پيدا مى‌کند. 
وى خاطرنشان کرد: انگليس بايد بداند که مداخله در امور داخلى کشورى مانند ايران عواقب ناخوشايندى براى اين کشور در پى دارد و در صورت ادامه روند مداخله‌گريانه خود تغيير ارتباطات تهران و لندن وارد فاز جديدى مى‌شود. 
به گفته کوثرى ايران کشورى است که در برابر ظلم و زورگويى هميشه يد طولانى داشته است و هيچ‌گاه در برابر تعدى‌گرى سرتعظيم فرو نياورده است. 

حذف تصویر میرحسین، شرط اجازه چاپ کتاب

در پی جلوگیری وزارت ارشاد از چاپ کتاب ده جلدی ۲۵ سال در ایران چه گذشت(از بازرگان تا خاتمی)به دلیل قرار گرفتن تصویر میر حسین موسوی در جلد نهم که مربوط به دوران نخست وزیری او بوده است،ناشر مجبور به تغییر عکس روی جلد شد و در نهایت جلد نهم کتاب  با اقدام اعتراضی ناشر و نویسنده بدون تصویر هیچ یک از مقامات و مسوولین منتشر شد.
به گزارش کلمه به دنبال این اقدام سیاسی وزارت ارشاد نویسنده و ناشر کتاب توضیحی را خطاب به مخاطبان خود نوشتند.
متن این توضیح به شرح زیر است:

خواننده گرامی

با کمال تاسف به دلیل آنکه  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از قرار گرفتن تصویر میر حسین موسوی (نخست وزیراسبق)بر روی جلد نهم کتاب ۲۵ سال در ایران چه گذشت ؟(از بازرگان تا خاتمی)جلوگیری نموده است نویسنده و ناشر کتاب به عنوان اعتراض به این عمل غیر منطقی و غیر قانونی و دخالت ایده های سیاسی جناحی و گروهی در نشر کتاب های تاریخی هیچ تصویری (تصاویر مربوط امام (ره) آیت الله خامنه ای،آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر ولایتی ) را بر روی جلد قرار نداده اند.
جلد نهم مجموعه ی ۲۵ سال در ایران چه گذشت ؟ (از بازرگان تا خاتمی) حاوی مطالبی درباره حوادث سال ۱۳۶۳ (ادامه ریاست جمهوری آیت الله سید علی خامنه ای و نخست وزیری میر حسین موسوی) است.
به نظر می رسد در این مجموعه نویسنده کوشیده است بدون گرایشات فردی و گروهی و بیطرفانه با توجه به منابع ، ماخذ و مشاهدات خود، یک تاریخ سیاسی کامل را از دوران بعد از انقلاب به رشته تحریر در آورد.بر روی هر جلد کتاب نیز فراخور دوران تصویر مربوط به یکی از مقامات چاپ شده است. به غیر از جلد نهم که مربوط دوران نخست وزیری مهندس موسوی است که با اعمال دید سیاسی وزارت ارشاد  تصویر ایشان حذف شد.
این کتاب به نویسندگی داوود علی بابایی در نشر امید فردا منتشر شده است.با حذف عکس میر حسین موسوی و سایر مقامات تصویری از حضور مردم در خیابان ها بر روی جلد نهم قرار گرفته است.
خبرنگار کلمه مطلع شد بعد از ارائه این توضیح از سوی انتشارات، در اوایل هفته جاری عده ای از افراد خودسر و لباس شخصی ها با حمله به انتشارات امید فردا شیشه های انتشارات را شکسته و به هتاکی پرداخته اند.

آلمان به دنبال راه حل دیپلماتیک مسئله ایران

فارس- صدراعظم آلمان اعلام کرد که کشورش به دنبال راه حلى ديپلماتيک در قبال برنامه هسته‌اى ايران است.
به گزارش خبرگزارى فرانسه، "آنگلا مرکل " روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت آلمان به دنبال راه حل ديپلماتيک در قبال برنامه هسته‌اى ايران است و تحريمهاى اقتصادى در مرحله‌هاى بعدى قرار دارد.
صدراعظم آلمان که بعد از ديدار با "شيمون پرز " رئيس رژيم صهيونيستى صحبت مى‌کرد افزود که دستور تحريم ايران بايد از جانب سازمان ملل صادر شود اما اگر چين و روسيه يا ديگر کشورها با شوراى امنيت سازمان ملل همراه نشوند، گروهى از کشورهاى همفکر اقدامى را با نتايج مشابه انجام خواهند داد.
نشست چند روز پيش کشورهاى 1+5 در نيويورک که با هدف بررسى اعمال تحريم‌هاى بيشتر عليه ايران برگزار شد، بدون هيچ نتيجه‌اى به پايان رسيد.
مرکل اضافه کرد که در ماه فوريه و هنگامى که فرانسه رياست دوره‌اى شوراى امنيت سازمان ملل را بر عهده بگيرد، موضوع تحريم‌ها مطرح مى‌شود.
مقامات جمهورى اسلامى ايران بارها بر عدم کارآيى تحريم‌هاى کشورهاى غربى خصوصا آمريکا تاکيد کرده‌اند.
کشورهاى غربى که مدعى هستند ايران به دنبال دستيابى به تسليحات اتمى است تاکنون هيچگونه مدرکى در اين باره ارائه نکرده‌اند.
بازرسان آژانس بين‌المللى انرژى اتمى به طور منظم از تاسيسات هسته‌اى ايران بازديد مى‌کنند و اين سازمان بين‌المللى در اغلب گزارش‌هاى خود بر عدم وجود انحراف در برنامه هسته‌اى ايران تاکيد کرده است.



ممکن است سفارت انگلیس هم تسخیر شود

روزنامه رسالت از احتمال تسخیر سفارت انگلیس توسط دانشجویان خبر داد .
این روزنامه نوشت : موضوع نقش خصمانه دولت انگلیس در جلوگیری از پیشرفت ایران بویژه در مورد دستیابی به فناوری هسته ای و نقش تخریبی در حوادث بعد از انتخابات و مدیریت جنگ روانی توسط رسانه های تحت کنترل بویژه رادیو و تلویزیون بی بی سی و خارج کردن منافقین از فهرست تروریستها و استخدام آنها در آشوبهای خیابانی و مشارکت در تحریمها شکی باقی نمی گذارد که رفتار دولت انگلیس با ملت ایران خصمانه تر شده است .
در ادامه این یادداشت به قلم انبارلویی امده است :‌ اکنون در سطح نخبگان بویژه در دولت و مجلس این سوال مطرح است که چه دلیلی دارد با این همه دشمنی سطح روابط با انگلیس در وضعیت فعلی باقی بماند. مردم خواهان کاهش و حتی قطع روابط هستند.  اگر به این خواست توجه نشود ممکن است در پاسخ به شرارت انگلیسی ها حادثه  ای همانند انقلاب دوم ملت - تسخیر لانه جاسوسی آمریکا - برای سفارت انگلیس نیز اتفاق بیفتد.
لذا علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.  دولت و مجلس نیز به وظایف قانونی خود در این مورد باید قیام کنند.

کروبی: بزودی با مردم سخن می گویم

مهدی کروبی گفت: به زودی مواضع تفصیلی خود را در باره آرمان های انقلاب اسلامی و دفاع از حقوق مردم و ضرورت برگزاری انتخابات آزاد به اطلاع ملت شریف و بزرگوار ایران خواهم رساند."
به گزارش سحام نیوز دبیرکل حزب اعتماد ملی در دیدار با جمعی از چهره های برجسته و نخبگان سیاسی کشور ازجمله رهبران برخی از احزاب اصلاح طلب ضمن تشکر از حضور، احساس مسوولیت و اظهارات نخبگان سیاسی حاضر در این دیدار و جمع بندی اظهارات حاضران در باره وضعیت نابسامان اقتصادی کشور و تضعیف جایگاه ایران در عرصه بین الملل گفت: "در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم و من بر خود وظیفه می دانم که یاد شهیدان به خون خفته انقلاب اسلامی و رهبر بزرگوار این انقلاب باشکوه را گرامی بدارم."

هاشمى: بوى توطئه به مشام مى‌رسد

جمعى از استادان علوم سياسى دانشگاه‌هاى قم صبح سه‌شنبه با رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار کردند.
به گزارش ايسنا، آيت‌الله هاشمى رفسنجانى در اين ديدار در پاسخ به پرسش‌ها و نظرات جمع حاضر تاکيد کرد: اسلام کامل‌ترين مکتب براى اداره همه ابعاد جامعه است و مکتب اهل بيت (ع) محکم‌ترين منبع شناخت اسلام و قرآن است.
وى افزود: انقلاب اسلامى ايران اين راه را انتخاب کرده و در بررسى عملکرد سى ساله جمهورى اسلامى، نقاط قوت ناشى از حرکت در مسير اسلام و نقاظ ضعف مربوط به اشخاص و انحراف آن‌ها از دستورهاى اسلامى است.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با بيان اين که ساختار نظام اسلامى متکى بر اسلام و سرمايه اعتماد مردم است و هر گونه انحراف از آن مى‌تواند آسيب‌هاى جبران‌ناپذيرى به همراه داشته باشد، تصريح کرد: اسلاميت و جمهوريت در قانون اساسى جداشدنى نيستند.
هاشمى رفسنجانى در ادامه اصل ولايت فقيه را محور جمهورى اسلامى خواند و گفت: اگر ولايت و جايگاه رهبرى آسيب ببيند نمى‌توان آينده خوبى براى کشور متصور بود.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام هم‌چنين در پاسخ به پرسش يکى از حاضران درباره آنچه علت حملات و تخريب عليه وى توسط برخى اشخاص از جمله آقاى يزدى خوانده شد، گفت: مهم‌ترين دليل اين حملات، مواضع اينجانب درباره لزوم رعايت حقوق مردم و همچنين دفاع از شخص رهبرى و پرهيز از افراط بر اساس عقيده و اعتقاد قلبى‌ام است.
وى افزود: در مورد سخنان اخير آقاى يزدى همان گونه که قبلا هم گفتم جوابم تا کنون به سخنان توام با عصبانيت و غرض‌آلود ايشان سلام بوده است، ولى با صحبت‌هاى ديروز ايشان و اطلاعات رسيده، اين بار بوى توطئه به مشام مى‌رسد و درباره مسائل ايشان در زمان امام راحل و در جلسه انتخاب رهبرى بعد از ارتحال امام و در قوه قضاييه به صورت کتبى مطالبى را گوشزد خواهم کرد.
هاشمى رفسنجانى همگان به ويژه فعالان در عرصه سياست را به رعايت اخلاق و تقوا دعوت کرد و گفت: رعايت نکات اخلاقى، توصيه‌هاى اسلام و نحوه عملکرد ائمه در برخورد با مسائل جامعه و مردم مى‌تواند نظام اسلامى را به عنوان الگوى جهانى مطرح سازد.
بر اساس اين گزارش در اين ديدار برخى استادان با بيان نکاتى درباره جامعه اسلامى از ديدگاه نظرى و عملى و همچنين تجربه حکومت اسلامى در سى ساله اخير در ايران، نظراتشان را مطرح کردند.

 

اخبار قبلی

چين: حل مسئله هسته‌اى ايران از راه دیپلماسی
واکنش جوانفکر به اظهارات توکلی
اصلاح‌طلبان حذف شدنى نيستند
تاکید روسها بر حل سیاسی مسئله ایران
حماس: از ایران کمک مالی می‌گیریم ولی تعهدی نداد‌ه‌ایم
تلاش صداوسیما برای متقاعدکردن اصلاح‌طلبان
اهانت به مرجعیت شیعه این بار در مجلس کویت
هیات نظارت بر مطبوعات، مسئول نظارت بر خبرگزاری‌های داخلی شد
شایعه سازی العربیه درباره دیپلماتهای ایرانی
پترائوس: هنوز زمان براى اتخاذ ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد
هاشمی: حذف هاشمی یک سناریوی قدیمی است
صادرات مشکوک زيمنس به ايران
سکوت مسوولين دستگاه ديپلماسى جاى تعجب دارد
مطهری:حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد
مناطق موردنظر ایران برای معاوضه سوخت هسته‌اى
پيشنهاد هسته‌اى غرب به ايران همچنان معتبر است
تحریم ایران 12 میلیارد دلار به جیب اماراتی ها ریخت
نوروزی:موسوى و کروبى تحت تعقيب هستند
متکی:انگلیس اگر ادامه دهد، تودهنی می خورد
فروزنده:کروبی قبل انقلاب یک سیلی هم نخورده!


نظر شما :