بان کى مون روزه مى گيرد

۲۴ آبان ۱۳۸۸ | ۱۵:۵۲ کد : ۶۲۶۱ اخبار اصلی
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از روز شنبه به مدت ۲۴ ساعت برای همبستگی با بیش از یک میلیارد گرسنه در سراسر جهان روزه ‌گرفت.
بان کى مون روزه مى گيرد

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از روز شنبه ( ۱۴ نوامبر) به مدت ۲۴ ساعت برای همبستگی با بیش از یک میلیارد گرسنه در سراسر جهان روزه ‌گرفت.

سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد، این اقدام دبیر کل سازمان ملل در پیروی از فراخوان سازمان جهانی خواربار و کشاورزی (فائو) است. سازمان خوار و بار جهانی هشدار داد که گرسنگان جهان تا پایان سال 2009 به یک میلیارد نفر خواهد رسید که رقم هشدار دهنده‌ای است.

کارشناسان مسائل اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که بحران گرسنگی جهانی با وخیم شدن اوضاع اقتصادی باز هم شدیدتر شود که این موضوع می‌تواند عواقب سختی در پی داشته باشد.

نشست سران و نخست وزیران اعضای این سازمان وابسته به سازمان ملل متحد روز دوشنبه (۱۶ نوامبر) در شهر رم، برگزار می‌شود. فائو در ۱۶ اکتبر ۱۹۴۵ تاسیس شد و مرکز آن در شهر رم ، پایتخت ایتالیاست.

بان کی مون از زمانی که دبیر کلی سازمان ملل را بر عهده گرفته برای مبارزه با گرسنگی و بحران اقتصاد جهانی فعالیت های گسترده‌ای را آغاز کرده و برای حل این بحران به بسیاری از کشورهای فقیر جهان چه در قاره افریقا و در چه در آسیای جنوب شرقی سفر کرده است.

در آخرین اجلاس گروه 20 کشورهای عضو توافق کرده بودند که برای حل بحران گرسنگان جهان کمک‌های انسان‌دوستانه ارائه دهند و به کشورهای فقیر کمک‌های مالی کنند. سازمان ملل از این که اجرای این توافق با کندی انجام می‌شود، گلایه دارد و همواره تلاش کرده تا کشورهای متعهد را به انجام تعهداتشان ترغیب کند.


نظر شما :