درخواست کویت از شهروندان خود برای ترک سریع خاک لبنان

۰۲ تیر ۱۴۰۳ | ۱۷:۵۷ کد : ۲۰۲۶۷۴۸ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه کویت از شهروندان خود در لبنان خواست هر چه سریعتر خاک این کشور را ترک و از سفر به لبنان خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه کویت از شهروندان این کشور خواست هر چه سریعتر خاک لبنان را ترک کنند.

در بیانیه این وزارتخانه همچنین از شهروندان کویتی که قصد سفر به لبنان را دارند، توصیه شده است تا در تصمیم خود تجدیدنظر و از سفر خودداری کنند.

رسانه‌ها همچنین گزارش دادند که وزارت خارجه کانادا نیز به شهروندان خود توصیه کرده است که به علت «وضعیت نابه‌سامان امنیتی و ادامه یافتن نزاع مسلحانه با اسرائیل» از سفر به لبنان خودداری کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، وزیر خارجه کانادا در دیدار با همتای صهیونیست خود از فراهم کردن تدارکات برای تخلیه حدود ۴۵ هزار شهروند خود از خاک لبنان خبر داده است.

این موضع کویت و کانادا در حالی است که شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که رژیم صهیونیستی برنامه خود را برای آماده‌سازی حمله احتمالی به حزب الله لبنان به آمریکا اطلاع داده است.

سی ان ان همچنین به نقل از منابع خود افزود که بلینکن در جریان سفر اخیرش به منطقه به یکی از همتایان عربی خود گفت که به نظر می‌رسد تل‌آویو قصد حمله به لبنان را دارد. او هم در پاسخ گفته است که حزب الله تا زمانی که عملیات در غزه متوقف نشود، حملات به رژیم صهیونیستی را متوقف نخواهد کرد.

بلینکن روز پنجشنبه گذشته ۲۰ ژوئن هم در نشستی با مقامات تل‌آویو در واشنگتن، بر ضرورت کاهش تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و لبنان همزمان با جنگ غزه تأکید کرد.


( ۱ )

نظر شما :