جزئیات جدید در مورد حمله پهپادهای عراقی به پایگاه دریایی ایلات

اعتراف اسرائیل به شکست در ردگیری حمله مقاومت عراق

۲۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۲۶۵۶۵ اخبار اصلی خاورمیانه
به گفته منابع آگاه در ارتش برای رهگیری دو راهکار وجود داشت. اول، سیستم رهگیری خودکار باراک ۱ که با موفقیت صد در صدی همیشه همراه است و دوم، استفاده از جنگنده برای رهگیری که حدود ده ثانیه زمان خواهد برد. به گفته همین منابع، یگان پدافند نیروی هوایی به دلیل نامعلومی علی رغم آمادگی یگان پدافندی باراک، تصمیم به رهگیری توسط یک جت جنگنده گرفتند که متاسفانه موفق‌آمیز نبود.
اعتراف اسرائیل به شکست در ردگیری حمله مقاومت عراق

دیپلماسی ایرانی: در اواخر ماه مارس، یک پرنده مشکوک پس از عبور از حریم هوایی اردن به سمت اسرائیل در منطقه ایلات منفجر شد. پژواک انفجار به وضوح در سراسر شهر شنیده شد. تنها یک روز بعد، خبر اجازه انتشار یافت. یک هواپیمای بدون سرنشین که از عراق پرتاب شده بود، به پایگاه نیروی دریایی در ایلات برخورد کرده و موجب آسیب به یک کشتی موشکی لنگرانداخته در آشیانه شد. این کشتی لنگر انداخته خود را به سختی از دست داد. به گفته مقامات ارتش، این حمله موجب آسیب به یک ناوچه ساعار6 در بندر شده است.

همان روز، یک گروه  شبه نظامی شیعه طرفدار ایران که خود را «مقاومت اسلامی در عراق» می نامید، در بیانیه‌ای با اشاره به هدف قراردادن پایگاه دریایی شهر ایلات، مسئولیت حمله را برعهده گرفت.

همان طور که گفته شد، به گفته منابع ارتش، به نظر می رسد در هر حمله هوایی برای کشف یک هدف مشکوک در همان منطقه، خط پدافندی بین نیروی دریایی و نیروهوایی ایجاد می‌شود تا شرایط برای رهگیری شیء متخاصم به بهترین نحو انجام شود. رهگیری این پرنده مشکوک توسط یک هواپیمای نیروی هوایی و یک کشتی موشکی نیروی دریایی انجام شده بود.

به گفته منابع آگاه در ارتش برای رهگیری دو راهکار وجود داشت. اول، سیستم رهگیری خودکار باراک 1 که با موفقیت صد در صدی همیشه همراه است و دوم، استفاده از جنگنده برای رهگیری که حدود ده ثانیه زمان خواهد برد. به گفته همین منابع، یگان پدافند نیروی هوایی به دلیل نامعلومی علی رغم آمادگی یگان پدافندی باراک، تصمیم به رهگیری توسط یک جت جنگنده گرفتند که متاسفانه موفق‌آمیز نبود.

سخنگوی ارتش اسرائیل به این انتقاد پاسخ داد و گفت: «حادثه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما از اشتباهاتمان برای عملیات‌ آتی درس خواهیم گرفت. تمام تصمیمات اتخاذ شده در آن حادثه کاملاً حرفه گرفته شده و تمامی پروتکل‌های ارتش رعایت شده است. هر تلاشی برای اثبات ادعایی خلاف آن، انکار حقیقت است.»

منبع: والا / تحریریه دیپلماسی ایرانی/۱۱

کلید واژه ها: حمله اسرائیل به غزه جنگ غزه اسرائیل ایلات مقاومت مقاومت عراق جریان مقاومت عراق عراق و اسرائیل


( ۹ )

نظر شما :