کمونیست‌ها زیرپوستی نفوذ کرده‌اند

امریکا در دام کمونیسم

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۲۶۰۷۹ اخبار اصلی آمریکا
بیژن اشتری در یادداشتی می نویسد: چندی پیش کتابی خواندم از دیوید هاروویتز که یک تحقیق مفصل و علمی درباره گرایش‌های سیاسی در دانشگاه‌های آمریکاست. هاروویتز در این کتاب ثابت کرده که بیش از نود درصد اساتید آمریکایی چپ‌گرا هستند که خود این بازتابی از گرایش‌های سیاسی دانشجویان دانشگاه‌های آمریکاست.
امریکا در دام کمونیسم

نویسنده: بیژن اشتری، نویسنده و مترجم

د‍یپلماسی ایرانی: دونالد ترامپ سال‌هاست فریاد می‌زند که جامعه آمریکا در معرض تسخیر کمونیست هاست. اذعان می‌کنم که این حرف ترامپ را به خیلی جدی نگرفته بودم اما الآن یکی دو سالی هست که به این نتیجه رسیدم که این حرفش کاملا درست است.

چندی پیش کتاب «مارکسیسم آمریکایی» مارک لوین را خواندم و برایم روشن شد که مارکسیسم چه نفوذ زیرپوستی وحشتناکی در آمریکای کاپیتالیست کرده است. نویسنده کتاب به مردم کشورش هشدار داده که مارکسیسم آمریکایی در آستانه بلعیدن جامعه و فرهنگ آمریکاست. او هشدار داده این جنبش مارکسیستی که زمانی یک پدیده جنبی، حاشیه ای، بدنام و پنهانی در جامعه آمریکایی بود حالا چنان قدرتی گرفته است که نشانه هایش در همه جا (مدارس، دانشگاه ها، رسانه ها، فرهنگ و هنر) پیداست. در بخشی از کتاب میخوانیم:

در آمریکا، بسیاری از مارکسیست ها خودشان را در زیر پوشش عباراتی مثل"سوسیال دموکرات"، "مترقی" و "فعال اجتماعی" پنهان کرده اند زیرا هنوز اکثریت جامعه آمریکا با واژه مارکسیسم سر ناسازگاری دارد. مارکسیست های آمریکایی به همین دلیل در قالب انبوهی از تشکل های نژادی و هویتی از قبیل "بلک لایوز متر" ،"آنتیفا " و "اسکاد" فعالیت می کنند. آنها ادعا می کنند که حامی عدالت اجتماعی، عدالت زیست محیطی، برابری جنسیتی و برابری نژادی، صلح‌طلبی و غیره هستند. آنها نظریه هایی مثل "نظریه نژادی انتقادی" و نیز انبوهی از واژه ها و اصطلاحات مرتبط با اصول مارکسیستی را ابداع کرده اند. آنها مدعی هستند که نظام کاپیتالیستی و "فرهنگ غالب" ناعادلانه و نژادپرستانه است و باید آن را کاملا نابود کرد. آنها از تاکتیک های پروپاگاندایی و مغزشویی استفاده می کنند و از هواداران خویش همسانی و متابعت می طلبند و صداهای مخالف خود را با توسل به تاکتیک های سرکوبگرانه ای مثل "کنسل کالچر" (فرهنگ لغو) خفه می کنند. اتوپیاگرایی مارکسیستی برای بسیاری از جوانها جذاب است زیرا به آنها وعده یک آینده بهشتی می دهد تنها به شرطی که جامعه و فرهنگ موجود را با خاک یکسان کنند و فرد همه آزادی های خویش را در پای آرمان مارکسیستی قربانی کند.

تازه‌ترین قدرت‌نمایی چپ آمریکایی را در تظاهرات اخیر دانشگاه‌های آمریکا می‌بینید. چندی پیش کتابی خواندم از دیوید هاروویتز که یک تحقیق مفصل و علمی درباره گرایش‌های سیاسی در دانشگاه‌های آمریکاست. هاروویتز در این کتاب ثابت کرده که بیش از نود درصد اساتید آمریکایی چپ‌گرا هستند که خود این بازتابی از گرایش‌های سیاسی دانشجویان دانشگاه‌های آمریکاست. خلاصه گفتم در جریان باشید.

کلید واژه ها: امریکا ایالات متحده امریکا کمونیسم کمونیسم در آمریکا بیژن اشتری کمونیست حزب کمونیست دونالد ترامپ


( ۷ )

نظر شما :

کیارش ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۱:۲۸
این کمونیسم نیست که در آمریکا در حال اوجگیری است بلکه آگاهی از نتایج مخرب نئولیبرالیسم است. وقتی خبرگزاری اقتصادی بلومبرگ مفصلا در لزوم دست کشیدن از نئولیبرالیسم و بازگشت به سیاست های اقتصادی جامعه محور سخن می گوید ، خود حدیث مفصل خوان از این مجمل . این جنبش از اروپای غربی آغاز شد و در حال پایان دادن به سرمایه داری فاجعه است . با این که سازندگان و بنیان گذاران این سیستم خود به فاجعه بار بودن آن اعتراف می کنند اما در ایران عده ای به ادامه این سیاست ها که در ایران هم فاجعه به بار آورد اصرار دارند .
ایرانی ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۱:۰۵
نوشتن چنین مطلبی حقارت و حماقتی خارق العاده می طلبد که فقط از یک، به اصلاح، «اصلاح طلب» و غربگرای ایرانی بر می آید! در آخر اینکه همین وجود جریان هایی با اندک تمایل به چپ و ترقی خواه و متمایل به برابری اجتماعی، تنها نقطه ی روشن در جامعه ی تاریک و هیولا صفت، بی رحم، جنگ و خشونت طلب آمریکایی ست که تحت تسخیر افکار اولترا لیبرال ها، نومحافظه‌کاران و اوانجلیست های افراطی یهودی و مسیحی ست، که از ویژگی های غالب آنها «اکسپشنالیسم» و باور به برتری مطلق نژادی ، فرهنگی، اخلاقی و هویتی انسان سفید پوست غربی و بخصوص امریکایی، و عدم باور به وجود هویت انسانی برای «دیگران» بخصوص اعراب و مسلمانان و ایرانیان و... است.