هدف نهایی چیست؟

آمریکا تدارکات چی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

۱۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۰۲۲۸۹۱ خاورمیانه انتخاب سردبیر
جلال الدین سلیمی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: به نظر می رسد ایالات متحده آمریکا به دنبال فرصت جدیدی برای شعله ور تر شدن جنگ در خاورمیانه لحظه شماری می کرد تا بتواند راهبرد نوینی را برای رصد و کنترل منطقه خاورمیانه پیاده سازی کند. 
آمریکا تدارکات چی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

نویسنده: دکتر جلال الدین سلیمی، کارشناس و تحلیلگر ارشد مسائل آمریکا

دیپلماسی ایرانی: بعد از حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر  ۲۰۲۳ که از نوار غزه به مناطق مرزی این رژیم انجام شد و حملاتی که توسط حماس و دیگر گروه های مسلح فلسطینی به عنوان عملیات طوفان الاقصی و توسط اسرائیل شنبه سیاه یا کشتار سیمحاط تورا نام گرفت و از همین جا جنگ اسرائیل و حماس شکل گرفت. 

هدف و انگیزه حماس از این عملیات آزادسازی فلسطین و مقابله با اشغالگری و نقض حقوق انسانی توسط رژیم غاصب اسرائیل بود. 

تنها بعد از چند ساعت پس از این عملیات عظیم، برق آسا و خسارت بار دولت آمریکا برای کمک به اسرائیل اقداماتی از جمله تشکیل اتاق فکر را برای شروع یک جنگ تمام عیار با فلسطین را استارت زد. این اقدام در حالی انجام شد که آمریکایی ها مشغول حمایت تمام قد نظامی از جنگ اوکراین بودند و بصورت خیلی شتابزده واشنگتن برای پشتیبانی نظامی از اسرائیل چراغ سبز داد و خودش را مستقیما وارد میدان جنگ دیگری کرد. 

به نظر می رسد ایالات متحده آمریکا به دنبال فرصت جدیدی برای شعله ور تر شدن جنگ در خاورمیانه لحظه شماری می کرد تا بتواند راهبرد نوینی را برای رصد و کنترل منطقه خاورمیانه پیاده سازی کند. 

با توجه به کمک های مالی گسترده و فروش تسلیحات نظامی و افزایش حضور نظامیان آمریکا به اسرائیل و تشدید بحران غزه و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین برای پیشبرد اهداف شوم خودش تلاش می کند و در واقع مدیریت و فرماندهی این جنگ در اختیار آمریکاست تا بتواند عامل افزایش بازیگران منطقه ای و بین المللی را در میدان نبرد توسعه دهد.

در نهایت باید گفت اهداف و انگیزه دولت آمریکا برای حمایت تمام قد از اسرائیل فارغ از یک متحد استراتژیک می تواند تثبیت و تضمین هژمونی این کشور در خاورمیانه و روند عادی سازی رابطه آنها با عربستان و سایر کشورها را فراهم کند.

کلید واژه ها: اسرائیل امریکا و اسرائیل حمله اسرائیل به غزه ایالات متحده امریکا جنگ اسرائیل حمله حماس به اسرائیل حماس جلال الدین سلیمی


( ۶ )

نظر شما :

ناشناس ۱۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰
اصلاح بفرمایید . اسراییل تدارکاتچی آمریکا در جنگ با جهان اسلام .