بی معنا بودن ابتکارعمل ها

تا زمان شکست کامل روسیه جنگ متوقف نمی شود

۱۰ تیر ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۲۰۳۸۲ اخبار اصلی اروپا
همه ابتکارعمل‌ها و پیشنهادهای ارائه شده برای آغاز مذاکراتی که به حل و فصل سیاسی منجر شود هیچ شانسی برای موفقیت ندارند؛ زیرا تصمیم جنگ برای دستیابی به هدفی گرفته شده که هنوز به دست نیامده و آن هدف هم فرسایش روسیه و تلاش برای شکست این کشور است تا زمانی که روسیه خود را دیگر به عنوان یک قدرت بزرگ معرفی نکند.
تا زمان شکست کامل روسیه جنگ متوقف نمی شود

دیپلماسی ایرانی: سفر هیئت آفریقایی به اوکراین و روسیه حقیقتی را آشکار کرد که ثابت شده و آن هم این است که همه ابتکارعمل‌ها و پیشنهادهای ارائه شده برای آغاز مذاکراتی که به حل و فصل سیاسی منجر شود هیچ شانسی برای موفقیت ندارند؛ زیرا تصمیم جنگ برای دستیابی به هدفی گرفته شده که هنوز به دست نیامده و آن هدف هم فرسایش روسیه و تلاش برای شکست این کشور است تا زمانی که روسیه خود را دیگر به عنوان یک قدرت بزرگ معرفی نکند. قدرتی که حق دارد در نظام جهانی جدید به جای نظام تک قطبی کنونی شرکت کند.

روشن بود که تصمیم برای ادامه جنگ تا پایان آن از زمان چهار دور مذاکراتی گرفته شده است که میان روسیه و اوکراین در بلاروس و ترکیه در فوریه و مارس 2022 انجام شد.

آفریقا امید زیادی برای موفقیت داشت بر این اساس که بیشترین زیان را از این جنگ دیده است؛ با توجه به میزان غلاتی که از این دو کشور وارد می‌کند و نیز با مد نظر قرار دادن موضع‌گیری بی‌طرفانه خود و وزن سیاسی و بشری خود چرا که دربردارنده 54 کشور با جمعیتی یک و نیم میلیاردی است.

در دیداری که شامل هیئت آفریقایی با رئیس جمهوری اوکراین ولودیمیر زلنسکی بود، او با انجام هرگونه مذاکره با روسیه قبل از خروج روسیه از سرزمین‌های اشغالی این کشور مخالفت کرد. این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش درخصوص گفت وگو با هر طرفی که خواهان صلح است مشکلی ندارد مشروط بر این‌که «منافع تمامی طرف‌ها مد در نظر قرار گیرد». او همچنین احترام روسیه را به مواضع آفریقا ابراز کرد.

می‌توان ابتکار عمل ارائه شده از سوی آفریقا را که دربردارنده ده بند است، ابتکارعملی متعادل خواند و مهم‌تر این‌که گامی در مسیر صلح به شمار می‌رود؛ چرا که به مذاکره با اتخاذ مسیرهای دیپلماتیک، توقف تنش‌زایی نظامی و تضمین حاکمیت کشورها و ملت‌ها طبق منشور سازمان ملل متحد دعوت می‌کند.

این ابتکارعمل تنها اصولی کلی است که عوامل اعتماد را پایه گذاری می‌کند و هدایت کننده به سمت مذاکراتی است که به صلح می‌انجامد؛ اما مسئله این است که جنگ هنوز به به اهدافش نرسیده است.

منبع: الخلیج / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: روسیه اوکراین روسیه و اوکراین حمله روسیه به اوکراین ولادیمیر پوتین ولودیمیر زلنسکی جنگ اوکراین آفریقا روسیه و آفریقا


( ۱۱۹ )

نظر شما :

Q ۱۳ تیر ۱۴۰۲ | ۰۷:۴۴
همه دنیا میدانند که روسیه اشغالگر و متجاوز است طبیعی است تا زمانیکه از خاک اکراین بیرون نرود صلحی امکان ندارد
ناظری ۱۳ تیر ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۰
عجب اظهار نظر و هدف احمقانه ای! وقتی گربه خودش را در معرض خطر ببیند حتی شیر را هم بوحشت و فرار خواهد انداخت. اکراین با همه تالاپ و تولوپ که غرب با حضور مزدورانش در جنگ براه انداخته چندین استانش را تا حالا از دست داده و مطمئن باشید اگر روسیه لازم ببیند از سلاحهای فراوان زرادخانه های اتمی خود استفاده خواهد نمود .فعلا یکدست سازی ارتش را با براه انداختن غائله بریگوژین داره انجام میده. بعد از اینکار حمله گسترده ای در چندین جبهه ‌که اکراین حتی تصورش را هم نمی‌کند شروع خواهد کرد.نتیجه این جنگ‌برای حیثیت روسیه فوق العاده اهمیت دارد باین جهت در آن حمله از سلاحهایی بهره خواهد برد که اکراین حتی نامش را هم نشنیده است...
م ۱۳ تیر ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۴
نتیجه نهایی جنگ اوکراین نابودی کامل هژمونی غرب خواهد بود. روند جنگ اوکراین این موضوع را کاملاً نشان داده است. شکست غرب در پروژه واگنرها غربی‌ها را عمیقاً ناامید کرده است‌.