بحران اقتصادی دامنگیر روزنامه گاران شده است

حال بد رسانه ها در امریکا

۲۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۶:۰۰ کد : ۲۰۱۷۷۶۱ اخبار اصلی آمریکا
پس از اخراج کارکنان در رسانه هایی مانند CNN، NBC، MSNBC، Buzzfeed، این بار «ووکس مدیا»، مالک چند رسانه معتبر آمریکایی اعلام کرد که به علت شرایط اقتصادی چالش برانگیز، ۷ درصد از کارکنان خود را اخراج می‌کند.
حال بد رسانه ها در امریکا

دیپلماسی ایرانی: رسانه های آمریکا با روزهای سختی روبه رو هستند؛ زیرا تعدادی از آنها به علت نگرانی از رکود اقتصادی، اخراج کارکنان خود را در زمستان امسال اعلام کرده اند.

پس از اخراج کارکنان در رسانه هایی مانند CNN، NBC، MSNBC، Buzzfeed، این بار «ووکس مدیا»، مالک چند رسانه معتبر آمریکایی اعلام کرد که به علت شرایط اقتصادی چالش برانگیز، ۷ درصد از کارکنان خود را اخراج می‌کند.

روزنامه‌نگارانی که در هفته‌های اخیر از سازمان‌های رسانه ای دیگر اخراج شده‌اند، در جست وجوی شغل جدید هستند و خشم و نارضایتی خود را در توئیتر ابراز می کنند. مگان مک‌کارون، روزنامه‌نگار برنده جوایز که بیش از 9 سال را در وب‌سایت غذایی متعلق به «ووکس مدیا» فعالیت داشت، از اخراج خود در حالی که در هفته 37 بارداری است، خبر داد.

اخراج‌ کارکنان در رسانه ها اگر چه به اندازه اخراج کارکنان در غول‌های فناوری مانند مایکروسافت و گوگل چشمگیر نبود، اما این نیز نتیجه کاهش درآمد تبلیغاتی در فضای اقتصادی تیره و تار کنونی است.

اشتغال در رسانه های خبری در آمریکا چند سال اخیر به طور مرتب کاهش داشته است و از 114 هزار روزنامه نگار در سال 2008 به 85 هزار روزنامه نگار در سال 2020 رسیده بود.  گزارش ها نشان می دهند که رسانه های محلی نیز به شدت آسیب دیده اند.

انجمن نویسندگان آمریکا با اشاره به فشار بر حرفه روزنامه نگاری در این سال ها، این اقدامات را هم برای روزنامه نگاران و هم برای حرفه روزنامه نگاری آسیب زا خواندند.

واشنگتن پست نیز از اخراج برخی از کارکنان خود در هفته های آینده خبر داد. مجله واشنگتن پست، ضمیمه یکشنبه روزنامه که برنده دو جایزه پولیتزر شده است، در ماه دسامبر در راستای آنچه سردبیر اجرایی در یادداشتی «تحول جهانی و دیجیتالی» روزنامه توصیف کرد، تعطیل شد.

رسانه های آمریکایی از اخراج حدود 4 هزار نفر در ماه های اخیر از CNN خبر داده اند. CNN این عدد را تأیید نکرده است.

روش از دانشگاه کوئینیپیاک این تغییرات را برای رسانه‌های کوچک‌تر دردناک خواند و گفت رسانه های بزرگی مانند CNN و واشنگتن پست از بین نمی‌روند، اما شرکت های رسانه ای کوچک‌تر، مشکلات بزرگ‌تری دارند.

منبع: دیلی صباح / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: رسانه رسانه ها رسانه های امریکا ایالات متحده امریکا روزنامه نگاران سی ان ان ان بی سی بحران اقتصادی بحران اقتصادی آمریکا


( ۳ )

نظر شما :