عصر سرمایه+دانلود کتاب

۲۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۵۷۵۲ اخبار اصلی کتابخانه
نویسنده: اریک هابسام ترجمه: علی اکبر مهدیان
عصر سرمایه+دانلود کتاب

دیپلماسی ایرانی: در پی انقلاب فرانسه و انقلاب صنعتی، اروپا دستخوش انقلاب دیگری شد، این بار انقلابی از ارزشها. نویسنده ظهور سرمایه داری صنعتی و تثبیت فرهنگ بورژوایی را مورد بررسی قرار داده و تأثیرات افزایش تراکم ثروت، مهاجرت جمعیت و سلطه فرهنگ اروپا را بررسی کرده است. کتاب عصر سرمایه با ادغام اقتصاد با تحولات سیاسی و فکری، چرخه های رونق و رکود را که اقتصادهای سرمایه داری، قربانیان و پیروزان اخلاق بورژوازی را توصیف می کنند، مطالعه می کند.

اریک هابسباموی در یک خانواده یهودی و در شهر اسکندریه مصر به دنیا آمد. در کودکی، خانواده اش از اسکندریه به وین و سپس برلین مهاجرت کردند. هابسبام بعدها در بریتانیا (لندن) سکنی گزید. همان جا زیست و همان جا درگذشت. اریک هابسبام از برجسته ترین مورخان عصر ما و از پیشکسوتان تاریخ اجتماعی بشمار می رود.اریک هابسبام بر سنّت روشنگری تکیه داشت، عدالت خواه بود و در توصیف نبردهای طبقاتی، به محرومان نگاه جانبدارانه داشت. زندگی و آثار وی متأثر از دلبستگی و تعهد به سوسیالیسم بود. زندگیش را به اعتلای جنبش نظری و عملی تهیدست صرف کرد.

در کتاب عصر سرمایه، اریک هابسبام وقایع و روندهایی را که منجر به پیروزی شرکت های خصوصی و نمایندگان آن در سالهای بین 1848 تا 1875 شده است، شرح می دهد. این کتاب همراه با جلدهای دیگر آن، کلید فکری ای برای سرچشمه های جهانی که در آن ما امروزهزندگی می کنیم به دست می دهد.

همچنین با رویدادهای بزرگ همراه است - انقلاب های ناکام، جنگ های فاجعه بار و رکود جهانی. عصر سرمایه برای تجزیه و تحلیل روندهایی که منجر به ایجاد نظم جدید شده است برجسته است. هابسبام با جار و جنجالی که او را به یکی از بزرگترین مورخان ما تبدیل کرده است، برندگان و بازندگان این دوره، نهادهای آن، ایدئولوژی ها، علم و ادیان را محکوم می کند.
 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: اریک هابسبام عصر سرمایه کتاب عصر سرمایه


( ۱۲ )

نظر شما :

حامد ۲۲ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۳
سلام اگر کتاب عصر امپراتوری هابزبام رو هم بگذارید دیگه خیلی عالی میشه کتاب صنعت و امپراتوری هم خیلی خوبه