محسن پاک آیین، افشار سلیمانی و سید احمد حسینی در سومین وبینار دیپلماسی ایرانی

ایران و جنگ قره باغ میان ارمنستان و آذربایجان+فیلم

۱۸ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۰ کد : ۱۹۹۶۱۱۱ خاورمیانه وبینار دیپلماسی ایرانی
دیپلماسی ایران در سومین وبینار خود که به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با میزبانی از سفرای سابق ایران در آذربایجان و کارشناس ارشد حوزه قفقاز به بررسی آخرین وضعیت قره باغ و سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال این مناقشه پرداخته است.
ایران و جنگ قره باغ میان ارمنستان و آذربایجان+فیلم

کلید واژه ها: مناقشه قره باغ ایران و ارمنستان ایران و آذربایجان جنگ آذربایجان و ارمنستان


( ۴۲ )

نظر شما :

علی ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۴
خواهشمند هستم سخنان آیت مطلب آف در باره کشتار خوجالی با روزنامه جمهوری چک را بخواند تا بفهمند بانی اصلی این کشتار کیست
احمد ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۶
سلام از دیپلماسی ایرانی صمیمانه تشکر میکنم بابت این وبینار. خواهش میکنم از این دست گفتگوها با صاحب نظران بیشتر ترتیب بدید.
حمید رضا ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۳
افشار سلیمانی واقعا سطح این وینبار رو بالا برده بود
خسرو ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۸
نظرات افشار سلیمانی ، بیطرفانه و منطبق با واقعیات بود امیدوارم مراکز تصمیم گیری ، در تشخیص منافع ملی دراز مدت کشور که همانا در نزدیکی به همسایگان و بخصوص ترکیه و پاکستان و آذربایجان و عراق و ترکمنستان و... می باشد دقت و بازنگری کنند که ارمنستان یا روسیه نمی توانند شریک ایران باشند
متعصب نباشیم ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۳
در پاسخ به جناب خسرو چرا اون دو کشور نمی توانند شریک ایران باشند؟؟؟ اگر یک مقایسه ساده هم داشته باشیم منافع و حاشیه امن کشور ارمنستان خیلی بیشتر از آذربایجان بوده و بلندپروازی ها الهام علیف (دمیدن در آتش قومیت گرایی، تهدید به تجزیه ایران، از بین بردن آثار فرهنگی و تاریخی ایرانی-اسلامی، تبدیل شدن به حیاط خلوت اسرائیل و اخیرا هم گروه‌های تکفیری و...) رو هم نداشتن. گذشته از همه این مسائل مهم‌ترین چیز برای ایران و ایرانی منافعش هست که در سایه حفظ کیان ملی این سرزمین تأمین میشه. با تشکر
احد قضایی ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۵
سلام‌ از دوستانی که بانی میز گرد شدند تشکر میکنم و از اینکه اینجانب توفیق حضور در جلسه را نداشتم عذر خواهی میکنم بیانات اقایان افشار سلیمان و پاکائین کاملا کارشناسانه و دقیق بود و انتظار دارم مسئولین سیاسی و امنیتی کشورم بتوانند از صراحت و جسارت لازم استفاده کرده و اعلام مواضع بکنند. دوستان در بحث خود صرفا از دید کارشناسانه و مصالح ملی به موضوع پرداختند و اما از باب اعتقادی و به عنوان مسلمان شیعه اگر به موضوع دقت کنیم طبق احکام الهی و قانون اساسی کشورمان و مصوبه های مجلس کشورمان باید قاطعانه ارامنه را که به ناحق سرزمینهای مسلمان و شیعه را اشغال کرده و بی دلیل زن و بچه های مسلمانان را قتل عام کرده محکوم و حتی به اذربایجان مظلوم کمک بکند.
حمید ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۱
واقعا پیش بینی افشار سلیمانی خیلی عجیب بود.انگار دقیقا میدونست چه خبر خواهد شد..
محمد ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۵
خدا ذو شکر که قسمت های زیادی از گوزل آذربایجان از دست جنایتکاران ارمنی آزاد شد. و انشالله این آزادی کامل خواهدشد