وزیر خارجه ترکیه، یونان را تهدید به جنگ کرد

۰۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۲ کد : ۱۹۹۴۷۷۵ سرخط اخبار

وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری با همتای آلمانی خود، یونان را به طور مستقیم تهدید به جنگ کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش بین دو کشور همسایه ترکیه و یونان و در حالیکه برخی کشورها در تلاش برای خاتمه تنش‌ها هستند، وزیر خارجه ترکیه، یونان را تهدید به جنگ کرد.

«مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه سه شنبه شب حین نشست خبری با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود یونان را به طور مستقیم تهدید به جنگ کرد. چاووش اغلو گفت که پاسخ ترکیه اتفاقی نخواهد بود، بلکه اقدامی مستقیم و قاطع است.

این در حالی است که وزیر خارجه آلمان که در نقش میانجی سه شنبه به  این دو کشور همسایه سفر کرده،  در آتن، نخستین مقصد خود اعلام کرد که وضعیت خیلی دشواری حکمفرماست. هایکو ماس در نشست خبری با همتای یونانی خود گفت، در صورت تداوم عملیات ترکیه در شرق دریای مدیترانه روابط اتحادیه اروپا با این کشور قطع خواهد شد.

ترکیه دو هفته قبل یک کشتی حفاری خود که از سوی ناوهای این کشور محافظت می‌شد را برای عملیات اکتشافی به منطقه فرستاد. این اقدام با واکنش خمشگین یونان مواجه شد و این کشور نیز ناوهای خود را به منطقه اعزام کرد. متعاقب این حادثه فرانسه نیز در حمایت از یونان ناوها و جنگنده‌های خود را به این کشو اعزام کرد. 

در بحبوحه تنش بین یونان و ترکیه در شرق مدیترانه، یونان یک رزمایش دریایی در جنوب جزیره «کرت» برگزار کرد.به نوشته وبگاه «گریک ریپورتر» به نقل از بیانیه وزارت دفاع یونان،  این رزمایش که از روز دوشنبه آغاز شد با شلیک پدافند هوایی، جنگ ضد زیر دریایی، پرواز بالگردها و هواپیماهای جنگی نظامی همراه بود. 


( ۵ )

نظر شما :

علی ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۵
یونانیان عصبانیت خود را از تغییر کاربری ایاصوفیه از موزه به مسجد را به انهای مختلف بروز میدهند، وهنو ز خواب های شیرین ،حکمداری فلیپ واسکندر مقدونی را میبیند.« البته اسکندر واجداد تاجدارش یونانی نبودند بلکه مقدونی هستند،که مقدونی ها خودشان قومی اسلاو نژاد اند،که تفاوتهای زبانی ونژادی فاحشی با یونانیان لاتین نژاد دارند،» که یونانیها در واقع خودشان مستعمره مقدونیها بودند، که آثار اختلاف بر سر این موضوعات بعد از ۲۶۰۰ سال هنوز هم مشهود است ،بطوریکه یونان ،هر نوع مخالفت با کشور مستقل مقدونیه را بکار میبندد، وحتی با نصب مجسمه بزرگ اسکندر مقدونی در اسکوپیه پایتخت مقدونیه، که در زیر مجسمه بزرگ از فتح یونان،وهند بدست اسکندر، با افتخار قید و حک گردیده،« که هر بیننده را متوجه جعل تاریخ توسط یونان می نماید،،ولی یونان را هم عصبانی میکند،،،،،،و عصبانیت یونان از ترکیه هم مشابه مقدونی هاست،چون نزدیک ۷۰۰ سال مستعمره ترکها بوده .وهضم این برهه تاریخش واسرات قومی برایش ثقیل شده بطوریکه از ناله دل پیچهایش فرانسه،المان،وحتی اعراب مصری،واماراتی را هم به کمکش آمده اند تا شاید با تنقیه یا جراحی مشکلش را حل کنند،. البته اکثر آنهایی که در نخوت،ونژاد پرستی،وخواب رویاهای گذشته هستند دچار این مشکل جانکاه وخانمانسوز هستند،وتا زمانیکه این خیالات باطل،وکبر وغرور کذایی را از خود دور نکنند،شفا نخواهند یافت. پس علت سنگ اندازه‌ای یونان به ترکیه هم ناشی از اینهاست. بطوریکه در جنگ جهانی اول ۱۲ جزیره ترکیه توسط ایتالیا اشغال شده بود،که قرار بود بعد از امضای پیمان صلح لوزان و سور به خود ترکیه عودت شود،که با امروز و فردا کردنهای ایتالیا ،و. وقوع جنگ جهانی دوم،وشکست ایتالیا،وترور موسیلینی،یونان از فرصت استفاده وجزایر موصوف را اشغال کرد،که از آن تاریخ تا بحال چندین بار با ترکیه در گیر وتا سر حد جنگ تمام عیار آمده است،،،،،،البته با اینکه یونان از هر نظر ضعیفتر از ترکیه است ولی به پشتیبانی،دشمنان ترکیه،مثل فرانسه،مصر،امارات...میل به جنگ دارد.که فکر نمی کنم حاصلی بدست آورد.
محمد رضا ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۰
علی آقا انگار حامیان یونان نگاه میکند تا ترکیه ترک تازی کند یونان تنها با اکتشاف و بهره برداری گاز و صادرات آن میتواند بدهی چند 100میلیاردی بانک جهانی و اروپا بدهد مسیله مرگ و زندگی یونان وگرنه هیچ سودی از ترسیم منطقه تجاری انحصاری با مصر نمی بیند و روسیه فرانسه آمریکا و غرب در حال تشویق یونان و حمایت از اکتشافات است پس تقریبا حمایت بیشتر کشورها را دارا است ترکیه الان سعی دارد با مصر رابطه برقرار بکند تا همانند لیبی پیمان حریم دریایی ببندد اما مصر احتیاجی نمی بیند میماند تحریم ترکیه یا حمله ترکیه که بعید است ترکیه دست به حماقت حمله بزند پس امتیاز بزرگی یا انعطاف زیادی باید نشان دهد که بالجبار میدهد
خسرو ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۱:۲۹
سخنان مولود چاوش اوغلو تهدید به جنگ نبود ، بلکه توسعه طلبی یونان در مورد تصاحب منطقه اقتصادی در شرق مدیترانه را تجاوز به حریم ترکیه دانسته و مقابله با آن را اطلاع میداد ، درحالی که یونان ساحلی در مدیترانه شرقی ندارد خواستار تصاحب سواحل ترکیه هست و دولت ترکیه با آن مقابله می کند ، از هنگام تاسیس یونان در150سال پیش با حمایت دولتهای استعمارگر مسیحی اورپایی ، درست مثل اسراییل با نسل کشی مسلمانان بالکان و آواره کردن مردم اورپای شرقی مساحتش افزوده میشود ، تیتر نوشته اشتباه بود
علی ۰۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۵
سلام