ظریف: امروز یکی از بهترین و نزدیک‌ترین روابط را با کشور آذربایجان داریم

۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۱:۲۵ کد : ۱۹۹۴۴۸۱ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: در حالیکه در ابتدای دولت یازدهم روابط ما با کشور آذربایجان بسیار پر تنش بود، ولی امروز یکی از بهترین و نزدیک‌ترین روابط را با این کشور داریم.

 به گزارش ایسنا ، محمد جواد ظریف در نشست تودیع سیدعباس موسوی، سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه که به زودی به عنوان سفیر جدید ایران در آذربایجان راهی باکو خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه اعلام کردیم همسایگان اولویت نخست سیاست خارجی ما هستند، جمهوری آذربایجان کشور بسیار بسیار مهمی برای جمهوری اسلامی ایران است.


 وی افزود: آقای موسوی می‌توانستند یک ماموریت ساده‌تر در اروپا و آسیا را انتخاب کنند؛ اما ایشان آذربایجان را انتخاب کردند و این نشان دهنده عمق نگرش راهبردی این برادر عزیز ماست که همسایه را برای فعالیت انتخاب کردند.


 ظریف ادامه داد: من یقین دارم با تجربه خوبی که از ایشان داشتیم و مقدمات خوبی که برای این ماموریت تدارک دیدند و از همه استان های همجوار بازدید کردند حتما در باکو موفق تر و سربلندتر خواهند بود.


 وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد :امروز ما روابط بسیار خوبی با جمهوری آذربایجان داریم؛ در حالیکه در ابتدای دولت یازدهم روابط ما بسیار پر تنش بود، ولی امروز یکی از بهترین و نزدیک‌ترین روابط را با این کشور داریم و ان شاء الله با تدبیر جناب آقای موسوی این روابط تقویت خواهد شد.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :