حمله هکرهای کره شمالی به تاسیسات حساس اسرائیل

۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۷ کد : ۱۹۹۴۴۵۰ سرخط اخبار

پژوهشگران کمپانی امنیت سایبری که اول بار متوجه حمله هکرهای کُره شمالی به سیستم امنیتی دفاعی اسرائیل شدند، گفته اند برخلاف ادعای نقیض وزارت دفاع، سرقت اطلاعات با موفقیت انجام شده است.نیویورک تایمز در این گزارش به نقل از کمپانی ClearSky گفت هکرهای Lazarus داده های حساس اطلاعاتی «دهها» کمپانی را سرقت کردند؛‌ گفته شد اسرائیل از احتمال افتادن این اطلاعات بدست مقامات ایران نگران است.

پژوهشگران کمپانی امنیت سایبری که اول بار متوجه حمله هکرهای کُره شمالی به سیستم امنیتی دفاعی اسرائیل شدند، گفته اند برخلاف ادعای نقیض وزارت دفاع، سرقت اطلاعات با موفقیت انجام شده است.

به گزارش نواندیش،  نیویورک تایمز در این گزارش به نقل از کمپانی ClearSky گفت هکرهای Lazarus داده های حساس اطلاعاتی «دهها» کمپانی را سرقت کردند؛‌ گفته شد اسرائیل از احتمال افتادن این اطلاعات بدست مقامات ایران نگران است.

به گزارش نیویورک تایمز، پژوهشگران کمپانی امنیت سایبری که اول بار متوجه حمله هکرهای کُره شمالی به سیستم امنیتی دفاعی اسرائیل شدند، گفته اند برخلاف ادعای نقیض وزارت دفاع، سرقت اطلاعات با موفقیت انجام شده است.

بنا به این گزارش، مقامات دفاعی اسرائیل نگران آنند که مقادیر زیاد داده های محرمانه که در این حمله به سرقت رفته، به ایران، از متحدان کلیدی پیانگ ینگ، منتقل شود.

مقامات دفاعی اسرائیلی گفته اند که حمله سایبری گروه Lazarus خنثی شده و داده های اطلاعاتی بسرقت نرفته است.

اسرائیل و ایران سالها درگیر جنگ درپرده بوده اند که شامل هک فناوری پیشرفته و حمله های سایبری نیز شده است. اسرائیل در اوایل سال جاری گفت حمله عظیم سایری علیه شبکه آب شهری کشور خود، که در سطح وسیعی به دشمن اصلی کشور، ایران، منتسب شد را خنثی کرده است. گمان می رود اسرائیل دو هفته پس از آن، حمله مزبور را با حمله سایبری به یکی از بنادر ایران تلافی کرده است. معروف تر از همه اما، حمله ای است که گمان می رود آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده و اسرائیل صورت داده باشند، بنام Stuxnet که در برنامه هسته ای ایران اختلال ایجاد کرد.

پژوهشگران کمپانی ClearSky در گزارش روز چهارشنبه گفته اند که حمله کُره شمالی در ماه ژوئن گذشته آغاز شد، هنگامیکه هکرها ابتدا تحت پوشش جذب متخصص، با پیشنهاد استخدام در کمپانی هوافضای بوئینگ، پیامی به یکی از مهندسین ارشد یک کمپانی بینام متعلق به دولت اسرائیل فرستادند.

گفته می شود این پیام، یکی از چند موردی بوده که هکرها با ساختن پروفایل ساختگی استخدام کنندگان در لینکد-این به افراد مورد نظر خود در کمپانی های اسرائیل نزدیک شده اند.

هکرها در ابتدا شماره تلفن و آدرس ایمیل خواسته اند، و گاه حتی با افراد مورد نظر مکالمه تلفنی برقرار کرده اند تا پیشنهادات شغلی واقعی بنظر آید.

افراد هدف، به نیویورک تایمز گفته اند با کسانی گفتگوی تلفنی داشته اند که انگلیسی را سلیس و بی لهجه حرف می زده اند. مقامات اسرائیلی به نیویورک تایمز گفته اند شاید این نشان آن باشد که هکرها برخی از مراحل عملیاتی خود را به تیم های خارج از کره شمالی سپرده اند.

در گفتگوهای تلفنی، هکرها از افراد اجازه می گرفته اند که لیستی از شرایط لازم استخدام برای شغل موردنظر را با ایمیل برای ایشان ارسال کنند، و سپس فایلی حاوی پدافزار جاسوسی به ایمیل ایشان می فرستاده اند که نه تنها به کامپیوتر فرد مورد نظر رخنه می کرده، بلکه می کوشیده به شبکه های اطلاعات محرمانه نیز نفوذ کند.


( ۲ )

نظر شما :