انجام اصلاحات لازم؛ پیش‌شرط صندوق بین‌المللی پول برای کمک به لبنان

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۴ کد : ۱۹۹۴۲۵۴ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: صندوق بین‌المللی پول از آمادگی این نهاد مالی برای افزایش تلاش‌ها به منظور کمک به لبنان بعد از انفجار سهمگین بیروت خبر داده و تاکید کرد همه نهادهای مالی لبنان باید عزم خود در رابطه با اجرای اصلاحات را اعلام کنند.

«کریستیانا جورجیوا»، مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول در کنفرانس کمک به لبنان تصریح کرد: «اصلاحات مورد انتظار شامل گام‌هایی برای بازیابی توان دولت در پرداخت بدهی‌های خود و استوارسازی نظام مالی و انجام اقداماتی برای جلوگیری از تداوم فرار سرمایه‌ها از لبنان است.»

جورجیوا ادامه داد: ما آماده افزایش تلاش‌ها برای کمک به لبنان هستیم اما این امر نیازمند یکپارچه‌سازی هدف در لبنان است، ما نیازمند این هستیم که همه نهادها در اجرای اصلاحات مطلوب متحد و یکپارچه شوند.

وی اظهار داشت: پایبندی به این اصلاحات می تواند موجب ورود میلیاردها دلار به سود مردم لبنان شود، این همان لحظه‌ای است که باید سیاست‌مداران و تصمیم‌گیران لبنانی با درایت و قاطعیت رفتار کنند، ما آماده کمک کردن به لبنان هستیم.

مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول در ادامه خواستار اتخاذ اقداماتی برای جلوگیری از خسارت سنگین بسیاری از شرکت‌های وابسته به دولت و توسعه دامنه شبکه تامین اجتماعی و بیمه برای حمایت از افراد نیازمند شد.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد پاریس در جریان کنفرانس حمایت از لبنان تعهدات مالی به ارزش 252.7 میلیون یورو (298 میلیون دلار) برای کمک به لبنان کسب کرده است.

در بیانیه پایانی کنفرانس بین‌المللی حمایت از لبنان که با حضور نمایندگان بیش از 30 کشور از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، بر سر ارائه کمک‌های سریع، کافی و متناسب با نیازهای مردم لبنان و اینکه این کمک‌ها مستقیما به مردم لبنان تحویل داده شود، توافق حاصل شد.


( ۱ )

نظر شما :