ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از طولانی شدن بازداشت فعالان زن در عربستان سعودی

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۹ کد : ۱۹۹۴۲۵۰ سرخط اخبار

اتحادیه اروپا گفت که نگرانی خود را از بازداشت طولانی مدافعان زن حقوق بشر در عربستان به مقامات سعودی ابراز داشته و در خصوص مقابله با این قضیه با کشورهای اروپایی در حال هماهنگی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای درباره بازداشت طولانی مدافعان زن حقوق بشر در عربستان ابراز نگرانی کرد.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نگرانی خود را به مقامات سعودی درباره بازداشت طولانی مدافعان زن حقوق بشر در عربستان ابراز داشتیم.

در این بیانیه آمده است: ما به دنبال هماهنگی نزدیک با کشورهای اتحادیه اروپا برای تقویت گفت‌وگو در مورد حقوق بشر درعربستان سعودی هستیم.

عفو بین‌الملل هم اخیرا در پیامی از شاه سعودی خواست فوراً و بدون هیچ شرطی فعالان زنی را که از حدود دو سال پیش در این کشور زندانی هستند، آزاد کند.

 این سازمان همچنین آزادی فوری تمامی زندانیان عقیدتی و مدافعان حقوق بشر زندانی در عربستان سعودی را خواستار شد.

درخواست‌های بین المللی برای آزادی فعالان حقوقی به دنبال درگذشت عبدالله الحامد، یک حقوقدان عربستانی در ۲۴ آوریل گذشته ارائه شد.

 «لین معلوف»، مدیر پژوهش‌های خاورمیانه سازمان عفو بین الملل می‌گوید: متاثر می‌شویم که اکنون دو سال گذشته و این زنان شجاع هنوز پشت میله‌ها هستند.


نظر شما :