آرایش سیاسی در لبنان تغییر می‌کند

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۵ کد : ۱۹۹۴۲۴۴ سرخط اخبار

سفیر اسبق ایران در آلمان گفت: بعد از فروکش کردن اتفاقات ناشی از انفجار در بیروت آرایش سیاسی در بین نیروهای سیاسی لبنان تغییر می‌کند و گروه‌های دیگری به سمت حزب الله متمایل می‌شوند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی جامعه اسلامی مهندسن، علیرضا شیخ عطار سفیر اسبق ایران در آلمان در نشست شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در دفتر مرکزی این تشکل با اشاره به انفجار در بندر بیروت اظهار داشت: بررسی جوانب امر نشان می‌دهد که این انفجار به احتمال بسیار زیاد یک حادثه بوده و البته باید با مقصران این رخداد تاسف بار برخورد شود.

وی با اشاره به سخنان مثبت و تاثیرگذار سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: به نظر می‌رسد بعد از پایان این ماجرا آرایش سیاسی نیروها در لبنان تغییر کند و گروه‌های سیاسی دیگری به سمت حزب‌الله متمایل شوند.

 این دیپلمات پیشین در ادامه موضع عجیب ترامپ در ساعات اولیه پس از انفجار که آن را یک حمله وحشتناک خوانده بود را نشان از عجله و بی‌تدبیری ترامپ در مواجهه با مسائل دانست.

هیات حاکمه آمریکا خود را متعهد به حفظ و تقویت رژیم صهیونیستی می‌داند

شیخ‌عطار در بخش دیگری از سخنانش گفت: براساس اسناد موجود و اظهارات و اعترافات مقامات اسبق و فعلی آمریکایی، هیات حاکمه آمریکا همواره خود را متعهد به حفظ و تقویت رژیم صهیونیستی می‌داند و با توجه به ریشه‌های ضدصهیونیستی انقلاب اسلامی ایران، هیچگاه از دشمنی آمریکایی‌ها با ملت ایران کاسته نخواهد شد و این خیال خامی است که اگر در مقابل آنها کوتاه بیاییم آنها هم دست از دشمنی برمی‌دارند چرا که دلیل اصلی دشمنی دولتمردان آمریکایی با انقلاب اسلامی مردم ایران، الهام‌بخشی این انقلاب در سراسر جهان است.

 این دیپلمات پیشین کشورمان درباره جانشین برایان هوک در وزارت امور خارجه آمریکا گفت: الیوت آبرامز از اعضای حزب جمهوری‌خواه است از والدینی دموکرات متولد شد. آبرامز تحصیلات خود را در مقطع لیسانس در دانشگاه هاوارد به اتمام رساند و سپس فوق‌لیسانس روابط بین‌الملل را در دانشگاه اقتصاد لندن و دکتری در رشته حقوق را در هاروارد ادامه داد.

شیخ‌عطار افزود: این دیپلمات که وکیل و نظریه‌پرداز مشهوری است، عمده شهرت خود در ایران را به دلیل رسوایی در پرونده ایران-کنترا (ماجرای مشهور به مک فارلین) در زمان ریاست جمهوری «رونالد ریگان»، رییس جمهوری اسبق آمریکا، دارد. وی همچنین از طراحان کودتاها در آمریکای لاتین است.

وی اظهار داشت: آبرامز به‌کار بر روی نفوذ در بین مقامات کشورها معتقد است و باید با بازگشت این فرد به وزارت امورخارجه آمریکا درخصوص ایران، نسبت به موضوع نفوذ بسیار حساس و مراقب بود.

در ابتدای این جلسه محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با ابراز تاسف از حادثه انفجار در بیروت،  با ملت لبنان ابراز همدردی کرد و بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم حادثه دیده لبنان تاکید کرد.

همچنین در این نشست علی علیپور خنکداری نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون عمران گزارشی از تصویب طرح قیر رایگان در مجلس شورای اسلامی به حاضرین ارائه کرد.

محمدرضا رضایی‌کوچی رییس کمیسون عمران و نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی هم در سخنان کوتاهی گزارشی از سفر به استان سیستان و بلوچستان و محرومیت‌های مردم این استان ارائه کرد.  

وی بر عزم مجلس بر نظارت بیشتر بر توزیع عادلانه اعتبارات در کشور به منظور رفع محرومیت‌ها در نقاط محروم تاکید کرد.

علیرضا خجسته‌پور قائم مقام دبیرکل نیز به بیان مصوبات هیات اجرایی این تشکل پرداخت. وی به نقشه راه ویژه این حزب در یکسال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری بر ارتباط با فعالان سیاسی کشور و همچنین ائتلاف اصولگرایان اشاره کرد.

وی  برنامه‌ریزی‌ها برای ارتقاء تشکیلات، فعال شدن شوراهای مشورتی واحد سیاسی و دفتر مطالعات اقتصادی جامعه اسلامی مهندسین و برگزاری مجامع استانی این حزب با استفاده از سامانه طراحی شده بصورت مجازی و آنلاین را از برنامه های جامعه اسلامی مهندسین ذکر کرد.


نظر شما :