رییس مجمع نمایندگان مازندران: یکجانبه گرایی آمریکا نظم جهانی را تهدید می کند

۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۰:۵۶ کد : ۱۹۹۴۱۵۷ سرخط اخبار

ایسنا/مازندران عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم روند یکجانبه گرایی آمریکا و رژیم صهیونیستی را تهدید جدی برای امنیت جهانی دانست.


مهدی سعادتی در گفت و گو با ایسنا گفت: روند اقدامات مخرب و ویرانگر آمریکا در همدستی با رژیم نامشروع اسرائیل، امنیت جهانی را به مخاطره افکنده است.
وی با اشاره به حادثه اخیر انفجار بیروت خاطر نشان کرد: دستاورد این انفجار مداخله بیشتر آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در معادلات منطقه حساس خاورمیانه است.
رئیس مجمع نمایندگان مازندران با تشریح ابعاد خسارت بار حادثه انفجار بیروت افزود: خاورمیانه در اثر تحرکات بلاوجه قدرتهای استکباری به انبار بزرگ تسلیحات مرگبار و غیرمتعارف تبدیل شده است.
سعادتی حفظ هوشیاری بیشتر کشورهای منطقه را در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی خواستار شد و افزود: کشورهای منطقه باید با انعقاد پیمانهای دفاعی دوجانبه و جمعی ،خطر تهاجم احتمالی رژیم صهیونیستی را از این منطقه دور کنند.
نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم گفت: حادثه مشکوک انفجار بندر بیروت نتیجه بی تفاوتی و بیخیالی در برابر نقشه های شوم استکباری است.
وی تصریح کرد: مجامع و سازمانهای مسئول جهانی باید به سیاست سکوت و انفعال خود در برابر بلند پروازیهای خسارت بارآمریکا و رژیم اشغالگر قدس پایان دهند.
این نماینده مجلس یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران بدون کمترین اعتنا به سیاستهای مزورانه آمریکا و متحدان کم شمارش، روند همگرایی و تعامل با کشورهای همسایه و منطقه را دنبال می کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم پیگیری حقوقی تجاوزات آشکار آمریکا به منافع پایدار کشورمان افزود: بدعهدی آمریکا در پایبندی به مقررات نظم جهانی، چالش جدیدی را در عرصه بین الملل ایجاد کرده است.
سعادتی راه اندازی تالار گفتگوی حقوقدانان برجسته جهانی با تعامل وکلا و حقوقدانان کشورمان را برای تشریح ابعاد زیانبار دیپلماسی آمریکایی ضروری دانست وافزود: از رهگذر این اقدام علاوه بر تامین منافع ملی کشورمان، سایر ملتها و نهضت های آزادیبخش نیز سود خواهند برد.
نماینده مردم بابل با انتقاد از بی عملی کشورهای عضو سازمان های بین المللی در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: استمرار بی عملی در برابر نقشه های شوم استکبار زیانهای فراوانی را متوجه آینده کشورهای منطقه خواهدکرد.

انتهای پیام


نظر شما :