معاون وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه: تقویت مراودات اقتصادی در اولویت گسترش روابط با جمهوری آذربایجان قرار دارد

۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۰ کد : ۱۹۹۴۱۲۹ سرخط اخبار

ایسنا/آذربایجان غربی معاون وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه گسترش و تقویت روابط با جمهوری آذربایجان در دستور کار سیاست خارجی قرار دارد، گفت: در راستای تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه، نگاه ویژه ای به جمهوری آذربایجان وجود دارد و بر این اساس استان های مرزی نقش مهمی در این زمینه دارند.

سید عباس موسوی امروز ۱۶ مرداد با سفر به ارومیه در نشست با برخی مدیران دستگاه های اجرائی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه اهداف سیاسی،امنیتی و تجاری، اقتصادی و فرهنگی، تمدنی در هدف گذاری روابط با کشورهای مختلف مدنظر قرار می گیرد، افزود: ایران و جمهوری آذربایجان از اشتراکات خوبی برخوردار هستند که توجه به این اشتراکات به گسترش و تقویت روابط منجر می شود.

وی افزود: تقویت مراودات اقتصادی در اولویت گسترش روابط با جمهوری آذربایجان قرار دارد.

موسوی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی آذربایجان غربی تصریح کرد: این استان می تواند در تقویت روابط ایران و جمهوری آذربایجان نقش کلیدی ایفا کند.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: برطرف نمودن مسائل و مشکلات تجاری با جمهوری آذربایجان به منظور دستیابی به چشم اندازهای اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

در این نشست مدیران فرهنگی و اقتصادی ضمن تبیین ظرفیت های استان مسائل و راهکارهای پیشنهادی برای تقویت روابط ایران و جمهوری آذربایجان را مطرح نمودند.

سید عباس موسوی به زودی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان مستقر خواهد شد.

انتهای پیام


نظر شما :