قدردانی سفیر پاکستان از حمایت دولت و مردم ایران از مسلمانان کشمیر

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۷ کد : ۱۹۹۴۰۸۴ سرخط اخبار

سفارت جمهوری اسلامی پاکستان در تهران سمیناری را به صورت مجازی به منظور محکوم کردن تداوم خشونت و سرکوب در کشمیر برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، در این سمینار، پیام های رییس جمهور، نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان برای شرکت کنندگان در این برنامه از جمله استادان ایرانی، دانشگاهیان، عالمان، شخصیت های رسانه ای، افراد پاکستانی و دانشجویان پاکستانی و ایرانی قرائت شد. 

رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در تهران با تاکید بر "نقض جدی حقوق بشر" در جامو و کشمیر هند اعلام کرد: استفاده وحشیانه زور و محاصره کشمیر در سرکوب مبارزات مردم کشمیر در دستیابی به حق خودمختاری خود ناکام مانده است. 

سفیر پاکستان همچنین گفت که پاکستان موضوع کشمیر را در هر مجمعی مطرح و جامعه جهانی را نسبت به اقدامات دولت هند در منطقه کشمیر حساس کرده است. او گفت: هند به دنبال تبدیل اکثریت مسلمان به اقلیت در منطقه جامو و کشمیر اشغالی هند می باشد. علیرغم درخواست های دبیرکل سازمان ملل و سازمان های حقوق بشر، دولت هند همچنان به محاصره غیرقانونی و نقض حقوق بشر ادامه می دهد. کشمیر به بزرگترین زندان جهان تبدیل شده است. محاصره مداوم نظامی، زندگی در کشمیر را فلج کرده است. 
سفیر پاکستان تأکید کرد که پاکستان به حمایت از کشمیری ها در دستیابی به حق خود مختاری ادامه خواهد داد. 

وی همچنین از رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و مردم ایران در حمایت از مسلمانان کشمیر و محکوم کردن خشونت های اخیر در جامو و کشمیر قدردانی کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین سید سلمان نقوی و سیدحسن رضا، عالمان برجسته ایرانی نیز در سخنان خود لغو وضعیت ویژه در کشمیر، خشونت ها و نقض حقوق بشر توسط هند در قبال کشمیرهای صلح طلب منطقه جامو و کشمیر را محکوم اعلام کردند. آنان از امت مسلمان خواستند تا به اجماع صدای خود را در حمایت از مسلمانان بی گناه کشمیری بلند کرده و ضمن درخواست احیای فوری وضعیت ویژه در این منطقه، خواستار پایان دادن به محاصره جامو و کشمیر شدند.


نظر شما :