رویه‌ تعاملی برجام تداوم یابد

۰۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۶ کد : ۱۹۹۲۶۷۳ سرخط اخبار

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به تقدیر رئیس‌جمهوری از ایستادگی مردم دربرابر اعمال تحریم‌های همه‌جانبه گفت: ضروری است همه بخش‌های حاکمیت در مقطع سرنوشت‌ساز کنونی نقش‌آفرینی کنند و همانگونه که جریانی مانند برجام با پشتگرمی و تعامل کل حاکمیت پدید آمد و به‌واسطه آن حدود ۶ ماه رونق و آرامش به کشور بازگشت، در ادامه نیز با اتکا به شکیبایی و تاب‌آوری مردم چنین رویه‌ای تداوم یابد.

میراعظم هاشمی شنبه در گفت‌وگو با ایرنا عنوان کرد: ملت ایران در طول چهل سال همواره دربرابر دشواری‌ها تاب‌آوری کرده‌اند. از اوایل انقلاب که جنگ، ناآرامی‌های داخلی، ضد انقلاب و جریان‌های معاند نظام دست برای تخریب ثمره انقلاب در تلاش بودند تا تحریم‌های اوایل و بعد از انقلاب و قبل از برجام و پس از برجام.
وی افزود: گرچه این تاب‌آوری بسیار ارزشمند است؛ اما حاکمیت نباید به اتکای پایداری قدرت تحمل مردم، دست روی دست بگذارد؛ چراکه تحمل آستانه‌ای دارد و مردم برای عزت کشورشان دربرابر مشکلات شکیبایی می‌کنند.
هاشمی با اشاره به اینکه پس از خروج آمریکا از برجام، اعمال تحریم‌ها و قطعنامه‌های ظالمانه سفره‌ مردم را هدف گرفته است، ابراز داشت: مردم تا امروز با دولت، نظام و حاکمیت همراهی کرده‌اند و باید راهکاری یافت که آستانه این تحمل کاهش نیابد.
به گفته این فعال سیاسی، تحمل تبعات تحریم‌ها و مظالم بین‌المللی علیه ایران را نباید باعنوان تحول یاد کرد و افزود: مردم خود را با محدودیت‌ها سازگار می‌کنند؛ اما این سازگاری منطقی، عقلایی و با احساس مسوولیت درونی برای حفظ منافع، عزت و ارزش‌ها و کیان کشور است و باید از آن پاسداری کرد.


میراعظم هاشمی دبیر حزب اعتدال و توسعه فارس: رسانه‌ها باید با در نظر گرفتن اصل بی‌طرفی دستاوردهای عظیم میلیون‌ها کارگر، کشاورز و مهندس را بازگو کنند تا در آستانه قرن جدید روحیه امید در مردم تقویت شود.
در اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت کوتاهی نشود
دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس با بیان اینکه ضروری است اقدامات و تلاش‌های دولت طی چند سال اخیر بیشتر اطلاع‌رسانی شود، گفت: در دو سال گذشته کشمکش‌های سیاسی در استان کاهش یافته است و  درمقابل خدمات‌رسانی به مردم افزایش چشمگیر داشته است از همین رو نباید در اطلاع‌رسانی دستاوردها کوتاهی کرد.
هاشمی با اشاره به سفر اخیر سه عضو کابینه به فارس، گفت: حضور معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و وزیر دفاع برای بررسی روند پروژه‌های بزرگ عمرانی در فارس به‌ویژه آزادراه شیراز-اصفهان، نشان از توجه دولت به توسعه زیرساختی فارس دارد و موهبت و دستاوردی باارزش است.
دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس افزود: شتاب‌بخشی به طرح احداث آزادراه شیراز-اصفهان و اختصاص بودجه به این طرح، باعث افزایش ارتباطات، بهبود اقتصاد محلی و رونق شهرها خواهد شد؛ از همین رو باید دستاوردها را عنوان کرد و ضعف حوزه تبلیغاتی دولت را برطرف کرد.
وی توجه بیشتر رسانه‌ها به انعکاس خدمات دولت در شرایط دشوار تحریم را خواستار شد و با ضعیف توصیف کردن اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در این زمینه گفت: نباید از یاد برد اعلام دستاوردها باید مورد توجه رسانه‌ها باشد، نه برجسته‌سازی افراد باید در دستور کار قرار گیرد، زیرا توسعه زیرساختی برای کشور ماندگار است و نه جایگاه اشخاص.
هاشمی افزود: با توجه به محقق نشدن انتظارات از رسانه‌های استان فارس در انعکاس خدمات دولت به نظر می‌رسد، نماینده دولت در استان مظلوم واقع شده است.
این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه اغراق و مبالغه در اطلاع‌رسانی جایز نیست، افزود: رسانه‌ها باید با در نظر گرفتن اصل بی‌طرفی دستاوردهای عظیم میلیون‌ها کارگر، کشاورز و مهندس را بازگو کنند تا در آستانه قرن جدید، روحیه امید در مردم تقویت شود.

پیش‌از این، رئیس جمهوری سوم تیرماه جاری با تشریح بخشی از دستاوردهای بزرگ کشور در عرصه های مختلف و تقدیر از مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر توطئه های دشمنان، تاکید کرد: این مردم مقاوم اکنون تحت فشارند و برای برداشتن این فشارها باید همه به میدان بیایند و ضروری است که وزرا، استانداران، کارشناسان و متخصصان راه حل هایی را برای برداشتن این فشارها بیابند.
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه برنامه ریزی و تلاش ملی برای تحقق شعار جهش تولید که با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد، گفت: با وحدت و اتحاد باید از محدودیت های ایجاد شده توسط دشمنان به عنوان یک فرصت برای ایجاد تحولی بزرگ در کشور استفاده کنیم و نباید بگذاریم حاشیه برای دولت ایجاد شود.
رئیس جمهوری با بیان اینکه در عین حال باید خدمات دولت به نحو شایسته‌ای اطلاع‌رسانی شود، اظهارداشت: استانداری‌ها و همه بخش‌های اجرایی باید در آستانه ورود به قرن جدید کارنامه عملکرد جمهوری اسلامی را به شکلی دقیق تهیه و در معرض قضاوت افکار عمومی قرار دهند تا هم مردم کشورمان و هم جهانیان خدمات عظیم جمهوری اسلامی ایران به این سرزمین را ببینند تا قدرتمندانه وارد قرن جدید شویم.
روحانی با تاکید بر اینکه تهیه کتاب خدمات جمهوری اسلامی باعث ایجاد امید برای نسل آینده و قرن آینده در ایران خواهد شد، اضافه کرد: دشمن گمان می‌کرد با فشار وارد کردن می‌تواند ملت ایران را به زانو درآورد، اما ملت ایران نشان داد که در تاب‌آوری برای حفاظت از عزت خود نظیر ندارد.

کلید واژه ها: برجام


( ۱ )

نظر شما :