اختتامیه جشنواره رساله برتر در حوزه رژیم صهیونیستی پژوهی

۰۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۳ کد : ۱۹۹۲۶۵۶ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: اختتامیه جشنواره رساله برتر در حوزه رژیم صهیونیستی پژوهی روز چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ در موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران برگزار شد. 

در این مراسم علاوه بر نویسندگان رساله های برتر، دکتر سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه و دکتر عابدینی، تحلیلگر ارشد صدا وسیما نیز حضور داشتند.

در ابتدای مراسم فاطمه نکولعل آزاد، دبیر اجرایی "جشنواره رساله برتر در حوزه رژیم صهیونیستی پژوهی" پس از خیر مقدم، به تبیین اهداف این جشنواره پرداخت. دبیر اجرایی این جشنواره خاطرنشان کرد: امسال در راستای اهداف پژوهشی موسسه با توجه به منویات مقام معظم رهبری امام خامنه ای و سیاستهای کلی نظام، به صورت خاص و ویژه به مبحث دشمن شناسی (رژیم صهیونیستی پژوهی) پرداخته ایم.

در ادامه  دکتر عابد اکبری مدیرعامل موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران ضمن تبریک به نفرات برگزیده جشنواره عنوان کردند که موسسه ابرار بنا دارد تا در سال جاری نخستین همایش سالانه رژیم صهیونیستی پژوهی را در سه سطح ملی (مخاطرات درونی سرزمین های اشغالی) منطقه ای (محور مقاومت) بین المللی (مخاطرات رژیم صهیونستی برای امنیت بین الملل) برگزار کند. 

در پایان اختتامیه جشنواره "رساله برتر در حوزه رژیم صهیونیستی پژوهی و پس از ارائه منتخبین جشنواره" آقای دکتر عابدینی پایان نامه های ارائه شده و منتخب را در سه حوزه  کاربردی، تجویزی و نظری دسته بندی کرد و عنوان کرد: رژیم صهیونیستی از سه منظر برای ما دارای اهمیت  است. از منظر دینی قدس به دلیل قبله اول مسلمانان و مکان معراج پیامبر حائز اهمیت است. از منظر ملی، حمایت از مستضعفین و محرومان که  از اصول قانون اساسی کشور است. از منظر انسانی نیز حمایت از افرادی که به زور از دیار خود رانده شده اند لازم و واجب است.

در پایان این مراسم از نویسندگان برتر در این حوزه تقدیر به عمل آمد. برگزیدگان جشنواره "رساله برتر در حوزه رژیم صهیونیستی پژوهی" به شرح ذیل است:

۱.طاهره زادفرج ؛مواقف الاحزاب الاسرائیلیه من البرنامج العمل المشترک الشامل.

۲.وحید مردانه ؛ همگرایی عربستان سعودی و اسرائیل و خصمانه تر شدن روابط با ج.ا.ایران.

۳.محمد نوری زاده؛ تاکل الدوله القومیه علی ید التیار الدینی الصهیونی .

۴.علی باقریانی ؛ تاثیر فرهنگ یهود بر گسترش منازعات عربی_ اسرائیلی

۵.فاخره عرب اسدی؛ تحول دکترین امنیتی اسرائیل در قبال سوریه با نگاه به جنگ ۲۰۱۱

۶.احسان صفرزاده؛آرا و عملکرد علمای شیعه در مسئله فلسطین 

۷.محمد محسن فایضی؛ هویت ،مذهب و ملت سازی در اسرائیل

۸.حسین آجرلو؛ امام موسی صدر و مسئله رژیم صهیونیستی

۹. محمد شاهدی؛ انشعاب لابی یهودی _آمریکایی  "جی استریت " از " آیپک" و تاثیر آن بر سیاست های خاورمیانه ای ایالات متحده آمریکا

۱۰. سلمانیان ؛ مطالعات ایران در اسرائیل

کلید واژه ها: اسرائیل فلسطین


( ۱ )

نظر شما :