واشنگتن سالهاست تل آویو را شریک امنیتی خود می داند

افشای ارتباط اسرائیل با خشونت پلیس آمریکا

۰۳ تیر ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۰ کد : ۱۹۹۲۵۵۳ اخبار اصلی آمریکا
اسرائیل که مدت های مدید دریافت کننده کمک های مالی، نظامی و اطلاعاتی امریکا بود، به صادر کننده اصلی عقاید، فناوری امنیتی و روش های مبارزه با تروریسم  به امریکا تبدیل شده است.
افشای ارتباط اسرائیل با خشونت پلیس آمریکا

نویسنده : رمزی بارود، نویسنده روزنامه نگار و سردبیر نشریه  Palestine Chronicle

دیپلماسی ایرانی: خشونت پلیس ایالات متحده امریکا علیه معترضان بار دیگر همکاری میان اسرائیل و امریکا در زمینه امنیت و کنترل تجمعات را آشکار ساخت.

رفتارهای خشونت بار و نژاد پرستانه پلیس امریکا دارای سابقه طولانی است ولی نظامی کردن پلیس و توسل آن به خشونت های مرگبار علیه مظنونان پدیده ای تقریباً تازه محسوب می شود.

در گزارش ماه سپتامبر ۲۰۰۱ شورای عمومی سازمان سیا آمده است که روش های اسرائیل در خصوص  شکنجه می تواند مورد استفاده قرار گیرد. تاریخ این گزارش که اندکی پس از حملات یازدهم سپتامبر است، ماهیت روابط میان واشنگتن و تل آویو را بازتعریف کرده و اسرائیل از یک رژیم وابسته به یک نظام تازه و الگویی برای تقلید و شریک واقعی تبدیل شده است. این لحن مورد استفاده سیا و دیگر نهادهای اطلاعاتی امریکا به ارتش نیز سرایت کرد تا آنجا که اوباما در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد رابطه میان دو کشور ناگسستنی است.

اسرائیل که مدت های مدید دریافت کننده کمک های مالی، نظامی و اطلاعاتی امریکا بود، به صادر کننده اصلی عقاید، فناوری امنیتی و روش های مبارزه با تروریسم  به امریکا تبدیل شد. شرایط تا آنجا پیش رفت که امریکا خود را در زمینه حفظ دموکراسی  کوچکتر از اسرائیل می دید. به عنوان مثال، رئیس جمهور بوش نویسنده و سیاستمدار افراطی، ناتان شارانسکسی، را مرشد خود تلقی می کرد. در همین دوره بود که روش های شکنجه اسرائیل از جمله روش بدنام معروف به «صندلی فلسطینی» به روش محبوب خشونت نظام مند ارتش امریکا در جنگ های غیر اخلاقی در عراق و افغانستان تبدیل شد.

ازدواج سیاسی، نظامی و اطلاعاتی امریکا و اسرائیل در عراق به سرعت گسترش یافت و بزرگترین شرکت نظامی اسرائیل موسوم به Elbit Systems  از طریق ساخت برج های دیدبانی و حسگرهای رصد کننده برای امریکا به ثروت رسید. این حقیقت که هزاران مامور پلیس امریکا به وسیله اسرائیل آموزش دیده اند، تنها یکی از موارد در مبادلات مرگبار میان دو کشور است.

نقش فزاینده اسرائیل در شکل دادن به شرایط امنیتی امریکا به تل آویو امکان داد تا اولویت های سیاسی خود را از کنگره به ایالت ها و در نهایت به شوراهای شهر در سراسر ایالات متحده امریکا گسترش دهد. 

اگرچه برخی از روش های اسرائیلی مورد استفاده پلیس امریکا به علت اعتراضات اخیر متوقف شده، اسرائیل همچنان الویت های امنیتی امریکا را تعریف می کند زیرا روابط آنها بسیار قوی تر و عمیق تر از حد تصور است.

منبع: عرب نیوز / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: آمریکا و اسرائیل تظاهرات در امریکا نژادپرستی تظاهرات ضد نژادپرستی


( ۳ )

نظر شما :