از سرگیری فعالیت گردشگری داخلی در ازبکستان

۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۸ کد : ۱۹۹۱۸۳۰ سرخط اخبار

فعالیت گردشگری داخلی در ازبکستان در مناطق «سبز» و «زرد» این کشور از اول ژوئن سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، فعالیت گردشگری داخلی در ازبکستان در مناطق «سبز» و «زرد» این کشور از اول ژوئن سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در این زمینه حکمی را در مورد «اقدامات فوری حمایت از زمینه گردشگری برای کاهش تاثیر منفی پاندمی کرونا ویروس» امضا کرده است.

بر اساس گزارش کمیته دولتی توسعه گردشگری، فعالیت اپراتورهای گردشگری، آژانس های گردشگری، مراکز فرهنگی، جاذبه های گردشگری با رعایت کامل مقررات بهداشتی تعیین شده از سر گرفته می‌شود.

گفتنی است، پیشتر «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان با سیستم امنیت برای گردشگران تنظیم شده در زمان پاندمی کروناویروس Uzbekistan. Safe travel guaranteed (ازبکستان. سیاحت ایمن تضمین شده است) آشنا شد.

رئیس جمهور ازبکستان همچنین به سازمان های گردشگری دستور داده در مناطق کوهستانی و سواحل دریاچه ها از سازه های سبک استفاده کنند.

«عزیز عبدالحکیم اف» معاون نخست وزیر، رئیس کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان گفت: هم اکنون در ازبکستان 63 درصد اپراتورهای گردشگری و 81 درصد هتل فعالیت خود را متوقف کرده‌اند، این مورد بر درآمد 250 هزار نفر تاثیر قابل ملاحظه ای داشته است.

به گفته وی، در سال 2019 میلادی 6 میلیون و 700 هزار نفر گردشگر به ازبکستان سفر کرده و نرخ پتانسیل صادراتی این کشور در سطح یک میلیارد و 300 میلیون دلار قرار گرفته است.

کلید واژه ها: ازبکستان


نظر شما :