مسلمانان روهینگیا همچنان قربانی خشونت های بی منطق می شوند

نسل کشی در میانمار به بهانه تهدید ساختگی

۰۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۳ کد : ۱۹۹۱۶۹۴ اخبار اصلی آسیا و آفریقا
در عملیات پاکسازی قومی و نسل کشی از سوی ارتش میانمار در مدتی حدود شش ماه، ۷۰ درصد جمعیت یک میلیون نفری روهنگیا از سرزمین آبا و اجدای خود بیرون رانده شدند. این عملیات در سرکوب گروه های عمده شورشی چندان موفق نبوده است.
نسل کشی در میانمار به بهانه تهدید ساختگی

نویسنده: دکتر عظیم ابراهیم

دیپلماسی ایرانی: تازه ترین موج نسل کشی و پاکسازی قومی مسلمانان میانمار که روهنگیا نامیده می شوند در اوت 2017 در پی حمله یک گروه کم اهمیت آزادی بخش به نام "ارتش آزادی بخش آراکان روهنگیا" به یک پاسگاه مرزی میانمار آغاز شد.

این حمله چندان اهمیتی نداشت و شمار اندکی کشته برجای گذاشت اما بهانه ای به دست ارتش میانمار (برمه سابق) داد تا به سرکوب گروه های شورشی و سپس غیرنظامیان وابسته به این گروه ها و عمدتا مسلمانان این کشور بپردازد.

در عملیات پاکسازی قومی و نسل کشی از سوی ارتش میانمار در مدتی حدود شش ماه، 70 درصد جمعیت یک میلیون نفری روهنگیا از سرزمین آبا و اجدای خود بیرون رانده شدند. این عملیات در سرکوب گروه های عمده شورشی چندان موفق نبوده است.

در میان گروه های شبه نظامی، سازمان مهم چریکی ارتش آراکان وجود دارد که یک گروه بومی بودایی است اما دولت میانمار برای توجیه کشتار مسلمانان روهنگیا مدعی است که علیه گروه های تروریست اسلامی مبارزه می کند. اما ارتش آراکان یک گروه شبه نطامی اسلامی نیست و آرمان های اسلامی نیز ندارد.

در مقابل گروه ارتش آزادی بخش آراکان یک گروه شبه نظامی اسلامگرای افراطی اما کم اهمیت و سازمان نیافته است که شمار اعضای آن نیز بسیار اندک است. این واقعیت دارد که این گروه می تواند عملیات کمین انجام دهد و به پاسگاه های پلیس حمله کند اما یک گروه شبه نظامی سازمان یافته جدی محسوب نمی شود. شاید بتوان به این گروه نام سلول تروریستی گذاشت.

با وجود این، ارتش میانمار همواره تلاش می کند تا از مبارزه با گروه تروریستی اسلام گرای ارتش آزای بخش اراکان یاد کند و رسانه های این کشور نیز همه تلاش خود را برای مطرح ساختن مسلمانان این کشور به عنوان عوامل و عناطر افراط گرا معرفی می کنند.

قرار است دولت میانمار به زودی در مورد تدابیری که برای حفاظت از مسلمانان روهنگیها اتخاذ کرده است به دیوان بین المللی دادگستری گزارش دهد. این دادگاه در ماه ژانویه از دولت میانمار خواسته بود چنین گزارشی را به دادگاه تسلیم کند. 

شیوع بیماری کرونا در جهان باعث شده است تا مساله سرکوب مسلمانان روهنگیا توسط ارتش میانمار از دید جهانیان پنهان بماند. دولت میانمار برای توجیه سرکوب و پاکسازی قومی یک میلیون غیر نظامی مسلمان روهنگیا که آواره شده و شمار زیادی از آنها به بنگلادش پناهنده شده اند و همچنین آنهایی را که همچنان در میانمار باقی مانده اند را مسلمان افراطی و تروریست معرفی می کند و به جای آن که ارتش آراکان را که گروه تروریستی عمده در این کشور است خطر جدی به شمار آورد گروه کوچک شبه نظامی ارتش آزادی بخش اراکان را خطر عمده معرفی می کند.

البته بعید است که دیوان بین المللی دادگستری تسلیم فریب ادعاهای دولت میانمار شود اما انتظار نمی رود که شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه الزام آوری علیه دولت میانمار صادر کند چون دولت چین تصویب چنین قطعنامه ای را وتو خواهد کرد.

منبع: عرب نیوز / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: میانمار نسل کشی مسلمانان در میانمار مسلمانان روهینگیا


( ۹ )

نظر شما :

خسرو ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۲
دولت میانمار به پشتوانه چین کمونیست و عدم اتفاق واتحاد کشورهای اسلامی ظلم بزرگی در قبال مسلمانان روهینگا روا می دارد ، در حالی که مدعی بودا و صلح دوستی هست ، امیدوارم روزی کشورهای مسلمان و حتی مسیحی ، کشتار مردم بی پناه را بدون توجه به نژاد و دین و رنگ پوست محکوم کنند و برنتابند ، وقتی جنایتکاران داعش چند نفر غربی مسیحی را گردن زدند دنیا بحق آنرا محکوم کرد ، حال چرا تبعیض برای اراکان و ایزدی و مسلمان ، چه کسی دین و نژادش راخودش انتخاب می کند
علی ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۶
دولتین هند وچین که جزو تازه بدوران رسیده ها هستند ،وبعد از هزاران سال بردگی به اقوام مختلف ،وفقر وقهقرا، به تازگی که از تصادفات روزگار وزد وبند های حاکم بر جهان ،به نان ونوا رسیده اند،ادعاهای خود بزرگ بینی ،وخواب وخیالات دور ودرازی میبینند،ودر این راستا مسلمانان را مانع بزرگی سر راه خود می پندارند، وهر کدام به انحای مختلف در نابودی وآزار اذیت مسلمانان تلاش میکنند، وحتی کشورهای همسایه را نیز در این راستا تشویق ویاری می نمایند،«مثل: میانمار،سریلانکا،فیلیپین، سنگاپور ،تایلند،....» با اینکه مسلمانان چین « ۱۵۰ میلیون،وهند ۲۵۰ میلیون،» جمعیت دارند ولی عملا از نظر قوانین دو کشور چین وهند هیچ گونه آزادی،وحق وحقوقی را صاحب نیستند،ومحکوم به نابودی هستند،بطوریکه ، اخیرا در قانون هند مسلمانان را جزو اقلیتهای هند به حساب نیاوردند که منجر به شورشهای خیابانی شد،وهزاران ظلم وتبعیض دیگر، ودر چین هم بیسابقه ترین ظلمها با مسلمانان این کشور صورت میگیرد، چنانکه با راه اندازی کمپ های باز آموزی مسلمانان را عملا دین زدایی وتقبیه ارزشهای دینی را رواج وهر کسی مخالفت کند به شکنجههای طاقت فرسا واعدام محکوم میشود وحتی در ۳۴ هزار مسجد چین قفل ومهر موم شده وایمه جماعات را مجبور به رقص در انظار عمومی ودشنام به بزرگان دین میکنند ،ودر هر خانه مسلمان یک سرباز چینی مامور است تا چنانکه هر کدام از اهالی خانه به فرایض دینی مثل روزه ونماز،عبادت انجام داد فورا به مقامات نظامی تحویل دهند ،یعنی در طول تاریخ اسلام چنین ظلمهایی بر مسلمین روا نگشته ،ودول چین وهند از بی تفاوتی سایر کشورهای مسلمان روزبروز بر ظلم وشکنجه افزوده وحتی در ممالک همسایه هم به اذییت مسلمین یاری وتشویق میکنند، بطوریکه دولت میانمار عملا با دستور وپشتیبانی دولت چین چنین قتل عامی را مرتکب،وبه هر گونه اعتراض جهانی بی تفاوت است، که اخیرا در سازمان ملل قطعنامه ای در محکومیت قتل عام مسلمانان میانمار تصویب شد،که علاوه بر چند دولت به ظاهر مسلمان،دولت چین هم قطعنامه را وتو کرد!!وعین این داستان توسط هند بر سر مسلمانان سریلانکا می آید،،،،،،دولت چین که بعد از هزاران سال بردگی بر بر اقوام همسایه« موغولها،ترکان،منچوریها،ژاپن...» وچنانکه از ترس دول همسایه به اطراف خودش دیوار کشیده بود ومثل گوسفندان در آغل زندگی میکردند واز شدت فقر مدفوع حیوانات وسگ وگربه وموش...می خورند اخیرا که به نان ونوا رسیده خودش را کاملا گم کرده «« یا رب روا مدار که گدا معتبر شود گر معتبر شود زخدا بی خبر شود » مصداق حال دولت چین وهند است، دولت چین با کار گذاری بعضی دولتهای مزدور عملا در قلع وقم مسلمانان جهان وتبلیغات وپروپاگاندای لابی های زیر دستش جنگی زیر پوستی،وکریپو ،وبی سر وصدا بر علیه اسلام مرتکب وانجام میدهد،،،،، وبزرگترین دشمن اسلام در حال حاظر چین وهند است چون عملا یک چهارم مسلمانان جهان در دستشان نابود میشود، وبا کشورهای ضد اسلام هم همکاری وتشویق وپشتیبانی میکند، که کارهای اسراییل در نزد اینها خفیف است ،چون اسراییل غاصب وجنایتکار میدان عملش محدود ودر محاصره ممالک مسلمان است ونفوسش هم کم است ولی هند وچین تقریبا نصف جمعیت جهان را صاحبند، وعلاوتا اسراییل را هم یاری وپشتیبانی میکنند، لذا در مییابیم دشمن اصلی وخطرناک اسلام ومسلمین دول کافر چین وهند است ودولتهای نظیر میانمار وسریلانکا ....نیابتا در خدمت چین وهند هستند .