پاسخ مشاور ترامپ به انتقادهای اوباما

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۴ کد : ۱۹۹۱۴۹۷ سرخط اخبار

مشاور عالی اقتصادی رییس‌جمهوری آمریکا به انتقادهای اوباما از سیاست کرونایی دولت فعلی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، پیتر ناوارو، مشاور عالی اقتصادی ترامپ در واکنش به اظهارنظر باراک اوباما درباره «خلأ رهبری» برای مقابله با بحران کرونا در ایالات متحده گفت: خوشحالم که اوباما به عنوان دبیر مطبوعاتی جو بایدن شغل جدیدی یافته است.

اشاره او، به نقش اوباما در مبارزه انتخاباتی ریاست جمهوری است که قرار است در نوامبر سال جاری برگزار شود.

رییس‌جمهوری پیشین آمریکا در تلاش است، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در رقابت انتخاباتی آینده را به انواع گوناگون حمایت کند. برخی معتقدند که حمله لفظی و غیرمستقیم روز شنبه او به دولت ترامپ هم در همین راستا است.

باراک اوباما روز شنبه در یک سخنرانی ویدیویی بدون این که نام افراد را ذکر کند، گفت، بحران کرونا نشان داده است که بسیاری از مسئولان کشورش نمی‌دانند، چه باید کرد. 

به اعتقاد او، برخی حتی وانمود هم نمی‌کنند که باید مسئولیت‌پذیر باشند.

اوباما هفته پیش نیز از دولت ترامپ انتقاد کرده بود. او در یک سخنرانی برای حدود سه‌هزار تن از همکاران  سابقش عملکرد ترامپ و کابینه‌اش در مقابله با کرونا را «فاجعه‌بار» خوانده بود.

در ایالات متحده این سنت وجود دارد که رییسان دولت‌های پیشین درباره سیاست‌های رییس‌جمهوری وقت موضع نمی‌گیرند و دولت وقت هم معمولا سیاست‌های قبلی را زیر سوال نمی‌برد.

البته دونالد ترامپ و تیم او بارها از دولت اوباما انتقاد کرده‌اند. آخرین مورد اظهارات ناوارو در مصاحبه‌ای تلویزیونی بود که گفت، دولت اوباما «کمی بی‌کفایت» بود.

به اعتقاد مشاور عالی اقتصادی ترامپ، در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما «میلیون‌ها شغل تولیدی» به چین منتقل شده است.

روزنامه گاردین نوشت که این ادعا صحت ندارد و این اتفاق پیش از دوران ریاست‌جمهوری اوباما رخ داده است.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ باراک اوباما


نظر شما :