عربستان سعودی، ایران را مسئول شیوع ویروس کرونا در جهان دانست

۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۷ کد : ۱۹۹۰۰۴۰ سرخط اخبار

عربستان سعودی در اقدامی عجیب با صدور بیانیه‌ای، ایران را مسئول شیوع ویروس کرونا در جهان دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام مسئول در عربستان سعودی در بیانیه‌ای با اشاره به ابتلای تعدادی از شهروندان سعودی به ویروس کرونا، ایران را مسئول شیوع این بیماری نه تنها در عربستان بلکه در سطح جهان برشمرد.

در این بیانیه آمده است: «گزارش صادره از وزارت بهداشت نشان می‌دهد که پنج تن از شهروندان که از طریق کویت و بحرین از ایران بازگشته‌اند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این افراد در بازگشت به کشور، سفر خود به ایران را به نهادهای مربوطه اعلام نکرده‌اند».

در این بیانیه که در سایت خبرگزاری عربستان (واس) منتشر شد، منبع مسئول مذکور که به نام آن اشاره‌ای نشده است، افزود که «ایران به شهروندان سعودی اجازه داده بدون ممهور شدن گذرنامه آن‌ها، وارد خاک این کشور شوند حال آنکه ویروس کرونا در این کشور شیوع پیدا کرده است و لذا ایران مسئول مستقیم شیوع این ویروس در سطح جهان و ایجاد خطر برای سلامت انسانی است و تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با این ویروس را تضعیف کرده که خطری برای همه در جهان است».

در این بیانیه از تمامی شهروندان سعودی که به ایران سفر کرده‌اند، خواسته شده است ظرف ۴۸ ساعت آینده سفر خود را به نهادهای مربوطه اعلام کنند.

عربستان سعودی همچنین ضمن توصیه به شهروندان خود مبنی بر عدم سفر به ایران، تهدید کرد که چنانچه شهروندی از این امر تخطی کند، اقدامات شدیدی علیه او اتخاذ خواهد شد.

کلید واژه ها: عربستان سعودی ویروس کرونا


( ۱۰ )

نظر شما :

ایران ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۲۳
اگه کرده که کار درستی کرده ، چون غرب و آمریکا امیدوار بودند با کرونا( حمله بیولوژیک) ایران و چین رو به گوشه رینگ ببرند ، اما حالا خودشون با دست پخت خودشون درگیرن