روزنامه صهیونیستی: رونمایی از معامله قرن ممکن است منجر به درگیری نظامی شود

۰۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۸ کد : ۱۹۸۹۰۹۰ سرخط اخبار

یک روزنامه صهیونیستی در واکنش به خبرهای روزهای اخیر درباره رونمایی نزدیک طرح موسوم به «معامله قرن» نوشت، این اقدام ممکن است به درگیری نظامی با فلسطینی‌ها منجر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رون بن یشای» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» درباره تنش نظامی با فلسطینی‌ها در صورت رونمایی از «معامله قرن» هشدار داد.

وی نوشت، دیدار نزدیک میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف «آبی سفید» در راستای آمادگی برای اعلام معامله قرن می‌تواند منجر به متشنج شدن وضعیت میدانی در اراضی فلسطینی، نوار غزه، کرانه باختری و اردن شود.

در ادامه این یادداشت آمده، حماس معامله قرن را طرحی علیه اسلام و چالشی برای خود می‌داند و همین موضوع باعث می‌شود اقدامات فعلی برای حصول یک تسویه حساب با این جنبش در نوار غزه به صفر برسد. اسرائیل نباید فریب رویکردهای آمریکا را بخورد زیرا در اوج روند انتخابات خود قرار دارد. درست است که طرح ترامپ باعث دست‌اندازی اسرائیل بر اراضی اشغالی ۱۹۶۷ می‌شود اما روابطش با فلسطینی‌ها را به حالت عدم ثبات سیاسی وارد می‌کند.

بن‌یشای ادامه داد، فلسطینی‌ها این طرح را رد خواهند کرد و جامعه بین‌المللی فورا با آن موافقت نخواهند کرد همانگونه که کشورهای عربی و اسلامی پوشش لازم را به وجود نخواهند آورد.

تشکیلات خودگردان اعلام کرد، بر خلاف صحبت‌های ترامپ، دولت آمریکا هیچ صحبتی با این نهاد در خصوص معامله قرن نداشته است و جنبش حماس هم تصریح کرد، اجازه اجرایی شدن این طرح را نمی‌دهد.

از سوی دیگر، روزنامه سعودی «ایندیپندنت عربی» به نقل از منابع رسمی اردنی نوشت، «امان» در جریان جزئیات کامل طرح موسوم به معامله قرن قرار دارد و برخلاف مواضع سابق خود در قبال این طرح نرمش نشان داده است و برای اتخاذ «سلسله تصمیمات جسورانه داخلی» آماده می‌شود.

کلید واژه ها: معامله قرن


نظر شما :