پامپئو در واکنش به اعتراضات ضد آمریکایی، نیروهای مسلح عراق را «تروریست» خواند

۱۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۸ کد : ۱۹۸۸۵۴۱ سرخط اخبار

وزیر خارجه آمریکا در ادامه عصبانیت واشنگتن از تظاهرات ضد آمریکایی مردم عراق، در یک اظهارنظر توئیتری سران سازمان «الحشد الشعبی» را که طبق قوانین عراق بخشی از نیروهای مسلح این کشور هستند، «تروریست» خواند.

پامپئو در واکنش به اعتراضات ضد آمریکایی، نیروهای مسلح عراق را «تروریست» خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در یک اظهارنظر تازه و جنجالی درباره اوضاع عراق و علیه تظاهرات ضد آمریکایی روز گذشته مردم این کشور در مقابل سفارت واشنگتن در بغداد، ادعا کرده که بخشی از نیروهای مسلح عراق «تروریست» هستند.

عصبانیت مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» درباره برگزاری اعتراضات ضد آمریکایی و تجمع گسترده مردم عراق در برابر سفارت واشنگتن همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین واکنش مقام‌های ارشد امریکایی، «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور دست به توهین علیه شخصیت‌های برجسته عراقی و تروریست خواندن نیروهای مسلح عراق زده است.

مردم عراق در اعتراض به حملات مرگبار روز یکشنبه آمریکا به مواضع «الحشد الشعبی»، روز سه شنبه (دیروز) ضمن برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدا، در مقابل سفارت واشنگتن در بغداد تظاهرات ضد آمریکایی ترتیب دادند.

منابع الحشد الشعبی اعلام کردند در حمله هوایی روز یکشنبه آمریکایی‌ها، دستکم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

تجمع گسترده ضد آمریکایی مردم عراق در مقابل سفارت آمریکا با آتش زدن چند دروازه سفارت و دخالت نیروهای امنیتی سفارتخانه همراه شد و در نتیجه آن ده‌ها نفر از مردم عراق زخمی شدند (جزئیات بیشتر).

در واکنش به این تظاهرات ضد آمریکایی، مایک پامپئو بامداد امروز چهارشنبه در دو اظهارنظر توئیتری، ضمن تکرار اتهام‌زنی‌های بی سند علیه ایران، به نیروهای مسلح عراق توهین کرد و آنها را «تروریست» خواند.

13981011000149_Test_NewPhotoFree.jpg
توئیت پامپئو علیه الحشد الشعبی

 وزیر خارجه آمریکا نوشت: «حمله به سفارت ایالات متحده (در عراق) توسط تروریست‌ها- ابومهدی المهندس و قیس الخزعلی هماهنگ شده و توسط هادی العامری و فالح الفیاض نیروهای نیابتی ایران، مورد تشویق قرار گرفته بود. تصاویر حضور آنها در مقابل سفارت را در زیر (توئیت) ببینید».

وی افزود: «حمله امروز به سفارت ایالات متحده نباید با تلاش‌های مشروع معترضان عراقی که از ماه اکتبر در خیابان‌ها هستند تا برای مردم عراق کار کنند و به فساد صادر شده به این کشور توسط رژیم ایران پایان دهند، اشتباه گرفته شود».

اتهام‌زنی دوباره پامپئو به ایران از یک سو و «تروریست» خواندن چهره‌های ارشد سازمان الحشد الشعبی در شرایط صورت گرفته که این سازمان، طبق قوانین کشور عراق بخشی از نیروهای مسلح عراق هستند.

فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی، ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی، هادی العامری نماینده پارلمان عراق و رئیس ائتلاف الفتح و قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق از جمله معدودی از شخصیت‌های عراقی بودند که به همراه مردم عراق در مراسم روز گذشته تشییع پیکر شهدای الحشد الشعبی و تظاهرات ضد آمریکایی حضور پیدا کردند.

کلید واژه ها: مایک پمپئو حمله به سفارت امریکا در بغداد


نظر شما :