درخواست ترامپ از ایران، اروپا، روسیه و ترکیه درباره داعشی‌های اسیر شده در سوریه

۱۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۶ کد : ۱۹۸۶۷۲۷ سرخط اخبار

رئیس جمهور آمریکا با ادعای اینکه کشورش در سوریه صد در صد داعش را شکست داده است، گفت: کشورهایی همچون ترکیه، روسیه و ایران و به‌علاوه اروپا باید وضعیت را مشخص و تعیین کنند که با نیروهای داعشی اسیر شده در همسایگی‌شان چه کاری می‌خواهند، انجام دهند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار رشته توئیت‌هایی به حضور چندین ساله کشورش در جنگ سوریه اشاره و اذعان کرد که آمریکا بدون داشتن هدفی در چشم‌انداز خود، در طول این سال‌ها هرچه بیشتر و بیشتر درگیر این جنگ شد.

وی در ادامه مدعی شد، آمریکا در سوریه به‌طور صد درصد داعش را شکست داده  و نیروهای داعشی زیادی را نیز به اسارت درآورده است که اغلب آنها از اروپا آمده‌اند اما اروپا حاضر نیست آنها را بپذیرد و از آمریکا می‌خواهد آنها را به زندان‌های خود راه دهد، کاری که هزینه گزافی خواهد داشت.

ترامپ در توئیتی دیگر با اشاره به جنگ کردها با آمریکا و ترکیه نوشت: آمریکا تنها در جایی می‌جنگد که به نفعش باشد و تنها برای پیروزی می‌جنگد. اکنون ترکیه، سوریه، اروپا، ایران، روسیه، عراق و کردها می‌بایست وضعیت را مشخص و تعیین کنند که با داعشی‌های اسیر شده در همسایگی‌شان چه کاری می‌خواهند انجام دهند. آنها همگی از داعش متنفرند و سال‌هاست که با یکدیگر دشمن هستند.

رئیس جمهور آمریکا در پایان تصریح کرد: ما هفت هزار مایل فاصله داریم اما هر زمان که داعش به ما نزدیک شود دوباره با آن مبارزه خواهیم کرد.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ داعش


( ۷ )

نظر شما :