آمریکا از خروج چین از قرارداد گازی با ایران ابراز خرسندی کرد

۱۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۷ کد : ۱۹۸۶۷۱۳ سرخط اخبار

واشنگتن که تمامی تلاش خود را برای «فشار حداکثری» به ایران به کار گرفته است، از خبر وزیر نفت ایران مبنی بر خروج شرکت چینی از طرح توسعه میدان گازی «ارس جنوبی» ابراز خرسندی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مورگان اورتگس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از کناره‌گیری شرکت «سی‌ان‌پی‌سی» چین از طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی «ارس جنوبی» ابراز خرسندی کرد.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در یک پیام توییتری در واکنش به اظهارات «بیژن زنگنه» وزیر نفت ایران در این خصوص گفت: «این شرکت چینی و بیش از ۱۰۰۰ مورد دیگر، تصمیم عاقلانه‌ای برای توقف تجارت با ایران اتخاذ کردند. ارزش ندارد که دارایی‌های خود را با تحریم‌های آمریکا در معرض خطر قرار دهید».

روز گذشته زنگنه در جمع خبرنگاران ضمن تأیید این خبر گفت که این پروژه به پتروپارس سپرده شده است و توضیح داد: «این فاز تعیین تکلیف شده است و پتروپارس به تنهایی توسعه این فاز را ادامه خواهد داد و تا پایان امسال نخستین جکت این فاز برای استقرار سکویی با ظرفیت برداشت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب نصب خواهد شد».

دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در دو سال و نیم گذشته ضمن خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای، تمامی تلاش خود را به کار گرفته است که با انواع فشارهای اقتصادی، ایران را به تسلیم و پذیرش شروط خود وادار کند.

با اینحال، مقامات ایرانی بارها تأکید کرده‌اند که به هیچ عنوان تحت سیاست‌های فشار حداکثری آمریکا، وارد مذاکره نخواهند شد.

کلید واژه ها: ایالات متحده امریکا چین


( ۲ )

نظر شما :