مرکل با ترامپ در مورد ایران گفت‌ وگو کرد

۰۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۲ کد : ۱۹۸۶۴۸۸ سرخط اخبار

ایرنا- «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز سه شنبه در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیدار و در مورد ایران به گفت وگو پرداخت.

به گزارش یاهو نیوز، سخنگوی دولت آلمان با اعلام این خبر اضافه کرد: مرکل در حاشیه برگزاری هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با ترامپ در مورد ایران و مسائل تجاری صحبت کرد.

آنگلا مرکل پیش از دیدار با ترامپ، دیدار جداگانه ای با «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران داشت.

دیدار آنگلا مرکل در محل اقامت حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی انجام شد که از روز دوشنبه برای شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز گذشته(دوشنبه) در صدر هیأتی برای شرکت در هفتاد وچهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی نیویورک شد.

این در حالی است که دولت ‌آمریکا در روزهای اخیر برای صدور روادید هیأت ایرانی، کارشکنی می کرد و حتی روادید تعدادی از همراهان رئیس جمهوری صادر نشد.

رئیس جمهوری در این سفر سه روزه علاوه بر گفت وگو با رسانه ها و اندیشکده ها، با سران ۱۵ کشور دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

روحانی علاوه بر مرکل، تاکنون با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان و همچنین «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه  و «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت وگو داشته است.

ملاقات با «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا، «اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی و «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس نیز از جمله ملاقات های دوجانبه رئیس جمهوری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد است. ممکن است طبق روال معمول دیدارهای حاشیه ای مجمع، زمان برخی ملاقات ها تغییر کند.
هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از امروز (سه شنبه) آغاز شده است.

 
 

کلید واژه ها: آنگلا مرکل دونالد ترامپ


( ۱ )

نظر شما :