واکنش امارات به تحولات لبنان

۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۷ کد : ۱۹۸۵۹۳۲ سرخط اخبار

 ایرنا – وزیر مشاور در امور خارجی امارات در واکنش به تحولات اخیر لبنان به ویژه پاسخ حزب الله به اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست ها ، گفت که تصمیم در مورد صلح و جنگ باید توسط دولت لبنان و بر اساس منافع ملی این کشور انجام شود.

"انور قرقاش" در توئیتی نوشت : تصمیم در مورد صلح و جنگ می بایست توسط دولت لبنان بر اساس منافع ملی این کشور انجام شود زیرا لبنان و لبنانی ها همواره از تصمیمات انفرادی و پیامدهای حاصل از آن رنج برده اند. 

برخی کاربران فضای مجازی این واکنش را تلاش برای رودر رو قراردادن دولت و حزب الله لبنان ارزیابی و آن را محکوم کردند.

موضع دولت امارات یک روز پس از آن بیان می شود که وزیر خارجه بحرین از حمله تلافی جویانه حزب الله علیه ارتش رژیم صهیونیستی انتقاد و دولت لبنان را متهم کرد که تماشاچی دامن زدن به تنش در مرزهای خویش است.

 خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه  در حساب توئیتری خود نوشت: قانون بین‌الملل حمله یک کشور به کشوری دیگر را ممنوع کرده است.

وی افزود: تماشاچی بودن یک کشور در قبال نبردهایی که در مرزهایش جریان دارد و ملت آن با خطر روبه رو هستند، سستی بزرگی در قبال مسئولیت‌هایش به شمار می‌رود.

این مواضع در حالی است که وزیر بحرینی حمله تجاوزکارانه پهپادهای رژیم صهیونیستی به مناطقی در لبنان و عراق را نوعی دفاع از خود ارزیابی کرده بود.

توئیت شیخ خالد آل خلیفه با موج خشمگینانه گسترده کاربران شبکه اجتماعی توئیتر مواجه شد و در همین رابطه یکی از کاربران نوشت: ما در این لحظات دردناک نمی دانیم به تو یا خانواده و عشیره ات در رژیم صهیونیستی تسلیت بگوییم زیرا می دانیم حمله حزب الله به اسراییل برای تو فاجعه سنگین و مصیبت بزرگی است.

حزب الله لبنان عصر دیروز (یکشنبه) اعلام کرد که یک خودروی ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی در پاسخ به حمله این رژیم در سوریه هدف قرار داد.

کلید واژه ها: لبنان حزب الله لبنان اسرائیل


نظر شما :