خودروی پیشرفته زرهی ضد مین و ضدکمین «رعد» رونمایی شد

۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۶ کد : ۱۹۸۵۵۱۰ سرخط اخبار

طی مراسمی با حضور وزیر دفاع، فرمانده نیروی زمینی ارتش، نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی از خودرو پیشرفته زرهی ضد مین و ضدکمین «رعد» درسازمان صنایع دفاع در اصفهان رونمایی شد.
به گزارش حوزه دفاعی خبرگاری فارس، به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع در آئین رونمائی از خودرو زرهی ضد مین و ضدکمین «رعد» با تقدیر از تلاش متخصصان سازمان صنایع دفاع(ساصد) که با تلاش و اراده خود تأمین تجهیزات پیشرفته نیروهای مسلح را در حوزه رزم زمینی وجهه همت خویش قرار داده اند گفت: خدا را شاکریم که تخصص در زمینه صنعت دفاعی را با سلاح ایمان وعمل به رهنمود های حکمیانه فرمانده معظم کل قوا در مقام اجرا و با تولید دستاوردهای دفاعی پیشرفته به منصه ظهور گذاشتیم.

وی با بیان اینکه امروز قدرت «بازدارندگی» و آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در عرصه های گوناگون به اوج خود رسیده است، افزود: راهبرد وزارت دفاع روز آمدسازی تجهیزات دفاعی مورد استفاده نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیت های داخلی و عدم وابستگی به بیگانگان و متناسب با نوع تهدیدات متنوع پیرامونی است.

وزیر دفاع در تشریح ویژگی های خودرو تاکتیکی ضدمین و ضد کمین "رعد "گفت: طراحی و ساخت خودرو "رعد" براساس نیازمندی نیروهای مسلح برای دستیابی به محصولی با قابلیت سرعت بالاتر، حرکت در شیب های طولی و عرضی تند و عبور از موانع سخت انجام شده است.

امیر سرتیپ حاتمی درتشریح مشخصات این خودروافزود: "رعد" با پلت فرم 6در6 به منظور انجام مأموریت های امنیتی و حفاظ ایمنی سرنشینان خودرو در مقابل مین و تله های انفجاری و بمب های کنار جاده ای، متناسب با اقلیم و آب و هوای کشور و بر اساس بدنه نفربر به صورت یکپارچه و کف "V" شکل طراحی شده است و فاقد شاسی می باشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه این خودرو در برابر نفوذ گلوله های هسته فولادی، ترکش و انفجار مین ضد تانک در زیر خودرو بسیار مقاوم می باشد گفت:  این خودرو در تراز خودروهای ضد مین و کمین با سطح استانداردهای حفاظتی بالا علاوه بر حفاظت از سرنشینان نفربر، تمامی قطعات و مجموعه های اصلی نفربر به غیر از سیستم تعلیق در برابر برخورد گلوله، ترکش و انفجار محافظت شده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه خودرو زرهی ضد مین و ضدکمین "رعد"  خودرویی مناسب نبردهای نامتقارن، داخل شهری و پاسگاهای مرزی و مناطق عملیاتی است گفت: این خودرو قادر است امنیت فرماندهان، شخصیت ها و نفرات در عبور از مناطق مشکوک به تله های انفجاری و بمب های کنار جاده ای را تأمین نماید.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه خودرو پیشرفته زرهی ضد مین و ضدکمین "رعد" نمونه ی روز آمد سازی شده و پیشرفته تر نسل قبلی"طوفان" است گفت: سیستم موتور، انتقال قدرت، وزن عملیاتی، شعاع عملیاتی، سرعت، قابلیت حمل سلاح، ظرفیت حمل نفرات و بار، سیستم حفاظت در مقابل انفجار و سطح حفاظت بالستیک بدنه در خودروی " رعد" به شکل کاملاً چشمگیری به روز تر و قوی تر شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: وزارت دفاع در اعتلای قدرت بازدارندگی دفاعی فعال جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و آماده  است با کمک به صنایع مختلف کشور از جمله شرکت های خودروسازی، امنیت اقتصادی مردم در این حوزه را با ساخت قطعات مورد نیاز خودروسازان تأمین نموده و بدون رقابت با بخش خصوصی جای خالی شرکت های خارجی را پر نماید.   

کلید واژه ها: ارتش


( ۱ )

نظر شما :