انگلیس: آمریکا را در حمله علیه ایران همراهی نمی‎کنیم

۱۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۹۸۴۵۷۴ سرخط اخبار

 مهر در خصوص برنامه هسته‌ای ایران نوشت: جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس در گفتگو با اسکای نیوز گفت پیش‌بینی نمی‌کند که کشورش در صورت اقدام نظامی آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران، با واشنگتن همراهی کند.

وی در این باره گفت: نمی‎توانم هیچ‌گونه شرایطی را که بخشی از این طرح باشیم پیش‌بینی کنم چرا که نگاه ما به برجام و تحریم‌های اعمال‌شده متفاوت از آمریکا است.

هانت همچنین مدعی شد که لندن خواهان حفظ برجام است چرا که نمی‎خواهد ایران تسلیحات هسته‌ای داشته باشد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: اما چنانچه ایران توافق را بشکند، ما هم از آن خارج خواهیم شد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین مدعی شد که با نظر آمریکا مبنی بر اینکه گروه‌هایی نظیر حزب‌الله و حوثی‌های مورد حمایت ایران ریشه بی‌ثباتی در خاورمیانه هستند؛ موافق است.

هانت پیشتر نیز با انتشار پیامی توئیتری مدعی شده بود که انگلیس از همه ابزارهای دیپلماتیک برای کاهش تنش در منطقه استفاده می‌کند.

گفتنی است روز گذشته، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عبور ذخایر اورانیوم ایران با غنای ۳.۶۴ درصد از سقف ۳۰۰ کیلوگرم را تأیید کرد و در پاسخ به گزارشات متعدد رسانه‌های بین الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد «یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس به شورای حکام اطلاع داده و تأیید کرده در تاریخ اول ژوئیه (روز دوشنبه) میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سقف مجاز در توافق هسته‌ای فراتر رفته است.

کلید واژه ها: جنگ با ایران انگلیس ایران و امریکا


( ۱ )

نظر شما :