در دیدار با فرمانده امنیت قندهار؛ سفیر ایران در کابل: تروریسم تهدید مشترک و همگانی برای امنیت تمام منطقه است

۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۵ کد : ۱۹۸۴۱۹۴ سرخط اخبار

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در دیدار با فرمانده امنیت قندهار با اشاره به اینکه تروریسم تهدید مشترک برای امنیت منطقه است، همکاری مشترک جهت مقابله با این معضل را یگانه راه ریشه‌کن کردن آن خواند.     

به گزارش ایسنا،  محمدرضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان که به قندهار سفر کرده است، در دیدار خود با تادین خان فرمانده امنیت قندهار، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عبدالرازق فرمانده امنیت فقید این ولایت، درگذشت وی را به تادین خان برادرآقای عبدالرازق تسلیت گفت.

وی همچنین اظهار کرد: ژنرال عبدالرازق تلاش‌های زیادی در زمینه  تامین امنیت در قندهار به عمل آورد و در این راه خود قربانی این وظیفه خطیر شد.

 سفیر ایران در کابل در ادامه با اشاره به اینکه همه ما در منطقه با تهدیدات مشترکی روبرو هستیم، افزود: همکاری و استفاده از ظرفیت‌های مشترک منطقه؛ یگانه راه مقابله با افراط‌گرایی و برداشت‌های ناصواب از دین مبین اسلام می‌باشد.

بهرامی نقش فرمانده کنونی امنیت قندهار را در تامین امنیت جنوب افغانستان حایز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش‌ وی، این منطقه بر مشکلات ناشی از پدیده تروریسم فایق آید.

همچنین در این دیدار تادین خان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت امنیت در جنوب افغانستان به ویژه ولایت قندهار از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران در این رابطه قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا،‌ همچنین در جریان این سفر محمدرضا بهرامی سفیر ایران در کابل با نصرالله زهیر رئیس اتاق تجارت و صنایع قندهار دیدار کرد که در این ملاقات ده‌ها تن از تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذاران افغانستان در ایران حضور داشتند ، رئیس اتاق تجارت و صنایع قندهار، با خوش‌آمد گویی به سفیر و هیات همراه وی، روابط فمابین دو ملت را روابطی پایدار و مستحکم عنوان کرد و گفت:  این روابط کمترین تاثیرات را از تحولات سیاسی پذیرفته است.

نصرالله زهیر با اشاره به برخی موانع و مشکلات موجود در رابطه با توسعه روابط بازرگانی میان دو کشور خواهان توجه و رسیدگی به این مشکلات از جانب سفیر جمهوری اسلامی ایران شد.

در این نشست صمیمانه، سفیر جمهوری اسلامی ایران با جمع‌بندی مسائل مطرح شده توسط تجار و بازرگانی افغانی، به هریک از موانع بیان شده جداگانه پاسخ گفت و وعده داد که با طرح مسائل یادشده با مقامات و دوایر ذی‌ربط در جمهوری اسلامی ایران، در راستای حل این مشکلات تلاش لازم را به عمل خواهد آورد.            


نظر شما :