سفیر ایران: گام‌های بسیار ارزشمندی برای تقویت روابط با عراق برداشته‌ایم

۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۷ کد : ۱۹۸۳۸۹۸ سرخط اخبار

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد تاکید کرد که همه ابعاد روابط با کشور دوست و برادر عراق برای ما مهم است و گام‌های بسیار ارزشمندی برای تقویت روابط با بغداد برداشته‌ایم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الفرات،ایرج مسجدی در مراسم قدردانی از سعد الله مسعودیان کنسول ایران در شهر سلیمانیه و میر مسعود حسینیان در کنسول ایران در شهر کربلای معلی در پایان دوره ماموریت آنها گفت: ما در تلاش برای تقویت روابط خود با عراق در همه زمینه ها هستیم.

وی افزود: هیئت های دیپلماتیک ایران از سلیمانیه و اربیل گرفته تا بصره ماموریت های خود را در تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور براساس این چشم انداز ایفا می کنند.

مسجدی برنامه ریزی دقیق و خدمات رسانی فراگیر در مراسم اربعین امام حسین (ع) به زائران را بخشی مهم از فعالیت هیئت های دیپلماتیک ایران در عراق توصیف کرد.

وی گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و نهادهای وابسته و کنسولگری ها و سایر نهادهای دولتی وابسته به جمهوری اسلامی ایران در عراق گام ها و اقدامات بسیار ارزشمندی در سطوح مختلف سیاسی و اقتصادی و امنیتی برای تقویت روابط بین دو کشور در سالهای اخیر برداشته اند.

مسجدی همچنین به ریشه های مشترک تاریخی و فرهنگی و عقیدتی بین دو کشور و نیز مرزهای بیش از هزار و 450 کیلومتری بین آنها اشاره کرد و تقویت روابط دوجانبه در همه زمینه ها را در راستای منافع ایران و عراق برشمرد.


نظر شما :