آتش زدن مزارع؛ سلاح جدید داعش علیه دشمنان

۰۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۵۴ کد : ۱۹۸۳۷۵۸ سرخط اخبار

داعش برای ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنانش در عراق و سوریه مزارع را به آتش می‌کشد و هشدار داده که این تازه اول کار است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، داعش مسؤولیت آتش زدن مزارع روستاییان در عراق و سوریه را برعهده گرفته و گفته که نیروهایش مرتدین در این دو کشور را هدف قرار می‌دهند.

این گروه همچنین گفته که این تازه اول کار است و تمامی مزارع و چندین تن غلات را از بین می‌برد.

این سازمان تروریستی در بولتن خبری خود با نام "النباء" اخیراً گزارش داده بود که سایر شبه نظامیان را تشویق می‌کند تا از آتش زدن مزارع به عنوان سلاح جنگی در تابستان سال جاری میلادی استفاده کنند.

اخیراً اداره دفاع مدنی عراق گزارش داد که ۶۱۰۳ هکتار از ۱۳۶ مزرعه در این کشور در کمتر از سه هفته سوزانده شدند. همچنین آتش سوزی‌ها ۱۱ استان را که اکثراً هدف حملات داعش بودند، در برگرفته است.

داعش در بخشی از اقداماتش به ربودن و قتل سکنه صلاح الدین، نینوا، کرکوک و دیالی دست زده است.

ادعای داعش در آتش زدن مزارع روستاییان در عراق و سوریه پس از آن مطرح شد که مؤسسه تحقیقات خاورمیانه به رهبری کاماران پاتانی در توییتی نوشت که شبه نظامیان، روستاییان را تهدید کرده‌اند که مزارع آنها را به آتش می‌کشند.

وی در توییت ۲۱ مه سال جاری میلادی خود نوشت: مردان روستا شب را نمی‌خوابند تا از مزارعشان دفاع کند و زنان هم در طول روز به روستا بازمی‌گردند.

کشاورزان سوری نیز داعش را مسؤول آتش زدن‌ها در شهر دیرالزور می‌دانند. این گروه در نوامبر اعلام کرده بود که آتش سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع در کالیفرنیا، آمریکا عذابی در بمباران مواضع مسلمانان در سوریه است و هشدار دادند که شما به زودی با آتش‌های زیادی روبرو می‌شوید.

کلید واژه ها: داعش عراق سوریه


( ۲ )

نظر شما :