پمپئو با مدیران شرکت‌های نفتی درخصوص ایران دیدار می‌کند

۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۶ کد : ۱۹۸۲۲۳۶ سرخط اخبار

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه به نقل از منابع آگاه از دیدار «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا با مدیران شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا خبر داد که با موضوع افزایش صادرات نفت آمریکا و نیز سیاست‌گذاری‌ها در قبال ایران برگزار خواهد شد.
در گزارش رویترز به زمان دقیق دیدار یادشده اشاره نشده، اما آمده است که این دیدار، پیش از سخنرانی پمپئو در کنفرانس «سراویک» با موضوع نفت و انرژی برگزار خواهد شد.
این کنفرانس هرساله در شهر هیوستون آمریکا برگزار می‌شود و سخنرانی پمپئو برای ساعت 6 عصر سه شنبه به وقت محلی (2:30 دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) برنامه‌ریزی شده است.
از جمله شرکت‌هایی که مدیران آن‌ها به دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا دعوت شده‌اند، می‌توان به «توتال»، «شِورون»، «رویال داچ شل»، «کونوکو فیلیپس» و «اکسیدنتال پترولیوم» اشاره کرد.
به نوشته رویترز، پمپئو قرار است در این دیدار درخصوص نحوه افزایش نفوذ آمریکا در بازار نفت در جهان و به ویژه آسیا گفت وگو کند. 
از دیگر اهداف این جلسه، تلاش برای جلب حمایت شرکت‌ها در پیروی از سیاست‌های نفتی آمریکا در قبال ایران بیان ست.
رویترز به نقل از دو منبع آگاه می‌نویسد که در این جلسه همچنین درخصوص طرح ناتوی عربی موسوم به «ائتلاف راهبردی خاورمیانه» یا «مِسا» نیز بحث و گفت وگو خواهد شد

کلید واژه ها: مایک پمپئو


( ۱ )

نظر شما :