چراغ سبز ترامپ به عملیات سایبری آمریکا علیه روسیه

۰۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۱ کد : ۱۹۸۱۹۹۷ سرخط اخبار

بر اساس گزارش یک شبکه آمریکایی، دونالد ترامپ شخصا با انجام یک عملیات سایبری برای مقابله با تلاشهای عوامل یک مرکز سایبری در روسیه موافقت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش ان.بی.سی، در زمان برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شخصا انجام یک عملیات سایبری برای مسدود کردن دسترسی اینترنتی یک سازمان روسیه‌ای موسوم به آژانس تحقیقات اینترنت روسیه را تایید کرده است.

شبکه ان.بی.سی نیوز با استناد به منابع آگاه به این عملیات نوشته، این تهاجمی ترین عملیات دولت ترامپ برای مقابله با دخالتهای روسیه در انتخابات آمریکا بوده است.

پیشتر جامعه اطلاعاتی آمریکا، روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور متهم کرده بود اما روسیه بارها هر گونه دخالت و یا اقدامش برای تاثیرگذاری بر انتخابات در آمریکا و دیگر کشورها را رد کرده است. طبق گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این ادعا ها کاملا بی اساس هستند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم عنوان کرده که هیچ مدرکی وجود ندارد که این ادعا را تایید کند.

 کاخ سفید، رفتارهای متفاوتی در قبال این موضوع  داشته است. در نشست خبری روسای جمهور دو کشور در شهرهلسینکی فنلاند در ژوئیه سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ اعلام کرد "دو طرف" از بابت این مناقشه مربوط به دخالت روسیه در انتخابات  مسئول هستند و این موضعش باعث سرازیر شدن سیلی از انتقادات علیه او در آمریکا شد و تاکید می کند و این که هیچ سند و مدرکی از دخالت روسیه در انتخابات آمریکا مشاهده نکرده است. او با این حال یک هفته بعد از این نشست اعلام می کند که به اشتباه این صحبتها را مطرح کرده و میخواسته برعکس این صحبتها را مطرح کند.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ


( ۲ )

نظر شما :