دلایل افزایش قاچاق به عراق

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۸ کد : ۱۹۸۱۵۴۸ سرخط اخبار

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه ممنوعیت‌ها و موضوع پیمان‌سپاری ارزی صادرات قاچاق به عراق را افزایش داده است، گفت: در حال حاضر مرغ، گوجه‌فرنگی، دام و مواد پتروشیمی به صورت قاچاق به عراق صادر می‌شود.

سید حمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: در دو ماه گذشته روند صادرات کالای قاچاق از ایران  به عراق  تشدید شده است. 

دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق افزود: ممنوعیت‌های صادراتی عامل اصلی افزایش صادرات قاچاق به عراق بوده است. 

وی با اشاره به ممنوعیت صادرات مرغ، ماهی، گوجه فرنگی به عراق گفت: در حال حاضر صادرات مرغ از سوی ایران به عراق  ممنوع است، ضمن اینکه صادرات مرغ ایران به عراق هم توسط عراق به دلیل مباحث آنفلوانزای مرغی ممنوع شده است، اما علیرغم این ممنوعیت‌ها مرغ ایران  به صورت قاچاق به عراق صادر می‌شود. 

حسینی بیان داشت: گوجه فرنگی و ماهی هم از جمله محصولات غذایی است که به دلیل ممنوعیت صادرات به عراق به صورت قاچاق به عراق صادر می‌شود. 

وی با اشاره به صادرات قاچاق کالاهای پتروشیمی به عراق گفت:  از جمله عوامل تاثیرگذار بر افزایش صادرات قاچاق  ممنوعیت‌های صادراتی و همچنین بحث پیمان‌سپاری ارزی بوده است. 

* ترانزیت دام به عراق آزاد شود

حسینی با اشاره به قاچاق دام ایران به عراق اظهار داشت: بارها از دامپزشکی خواسته‌ایم که ترانزیت دام به عراق آزاد شود،

 اما دامپزشکی کشور با ممانعت از این کار باعث شده که دام ایران به عراق قاچاق شود. 

وی اظهار داشت: اگر ترانزیت دام به عراق آزاد شود، متقاضیان گوشت از عراق می‌توانند گوشت مورد نیاز خود را از محل واردات دام ترانزیت به ایران تامین کنند و بدین ترتیب صادرات قاچاق دام  ایران به عراق هم متوقف می‌شود. 

کلید واژه ها: عراق


نظر شما :