واکنش تند روسیه به اعلام جاسوسی بودن توپ اهدایی پوتین به ترامپ

۰۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۹۷۸۰۵۰ سرخط اخبار

رئیس افتخاری فدراسیون فوتبال روسیه در واکنش به گزارش رسانه‌های آمریکایی مبنی بر احتمال جاسوسی از آمریکا به وسیله توپ اهدایی ولادیمیر پوتین به دونالد ترامپ واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم ویچیسواو کولوسکوف در این مورد گفت: تراشه موجود در توپ جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه فقط جهت تثبیت موقعیت توپ در لحظه به ثمر رسیدن گل و عبور از خط دروازه‌هاست و هیچ‌گونه استفاده ابزاری دیگری ندارد.

پیش از این سرویس امنیتی آمریکا اعلام کرد که توپ اهدایی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خلال نشست خبری ۱۶ جولای در شهر هلسینکی، پایتخت فنلاند از نظر امنیتی مورد بررسی همه‌جانبه قرار گرفته است. دن کوتس، هماهنگ‌کننده اداره اطلاعات ملی آمریکا نیز گفته بود که توپ اهدایی پوتین به ترامپ به صورت کاملاً جدی مورد بررسی قرار گرفته است.

طبق اطلاعات و تصاویر منتشره، توپ جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مجهز به فن‌آوری NFC است، سیستمی که به هواداران اجازه دسترسی به موضوع‌های مختلف فوتبال را می‌دهد و این یک دستگاه جاسوسی نیست.

ویچیسواو کولوسکوف، رئیس افتخاری فدراسیون فوتبال روسیه در این رابطه اظهار داشت: چه چیزی در این توپ وجود دارد که سازمان‌های اطلاعاتی آن را کشف کرده‌اند؟! فکر می‌کنم این حرف‌ها در چارچوب اقدام‌های فریبنده و دیوانه‌واری که طرف آمریکایی در هر فرصتی به دنبال آن است، صورت گرفت. در مورد تراشه توپ فوتبال هم شاهد بهانه هستیم. هر کسی حتی در سنا و کنگره آمریکا می‌داند که این یک تراشه معمولی است. به همین خاطر نباید تحلیل بیشتری در این رابطه داشته باشیم. ما کمتر از آمریکایی‌ها به تحلیل می‌پردازیم، زیرا آن‌ها تمایل به بحث‌های مزخرف دارند! هر تحلیل ما واکنش آن‌ها (آمریکا) را به دنبال دارد. شما واکنش‌های روس‌ها را ببینید. این حرف‌ها به چه معناست که چیزی در این توپ غیرمعمول است؟! قطعاً به هر عطسه‌ای نباید واکنش نشان دهیم.

وی در خاتمه اظهار داشت: تراشه توپ جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جهت سیستم تعیین به ثمر رسیدن گل تعریف شده است. بهتر است آمریکایی‌ها به فدراسیون فوتبال خود مراجعه کنند تا توضیحات لازم را به دست آوردند و بفهمند تراشه توپ فوتبال چیست!

کلید واژه ها: دونالد ترامپ ولادیمیر پوتین


نظر شما :