انصارالله عملیات آبی-خاکی ائتلاف سعودی را ناکام گذاشت

۰۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۳۹ کد : ۱۹۷۷۵۱۴ سرخط اخبار

نیروهای جنبش انصارالله روز جمعه مانع از اجرای عملیات جابجایی دریایی و پیاده کردن نیرو توسط ائتلاف متجاوز در ساحل غربی این کشور شدند. همچنین این نیروها در عملیاتی امنیت پایگاه های استراتژیک در استان لحج را تضمین کردند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری سبأ وابسته به جنبش مردمی یمن گزارش داد، یگان های ویژه نیروی دریایی و دفاع ساحلی این جنبش روز جمعه موفق شدند عملیات جابجایی و پیاده کردن نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن با قایق های جنگی پیشرفته در ساحل غربی یمن را ناکام بگذارند.

این خبرگزاری افزود: این یگان ها نیروهای هادی را که با نیروهای حاضر در ساحل غافلگیر شده بودند، مجبور کردند پس از تحمل خساراتی پیش بینی نشده عقب نشینی کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده نیروهای انصارالله توانستند از تحرکات نیروهای هادی با طرح ریزی و پشتیبانی ائتلاف متجاوز سعودی باخبر شده و برای عملیات آنها در ساحل غربی از پیش آماده شوند.

در جبهه زمینی نیز خبرگزاری سبأ گزارش داد، درگیری ها میان دو طرف در جبهه صحرای میدی بیش از ۱۵ ساعت ادامه داشت و نیروهای انصارالله موفق شدند یک تانک مدل آبرامز و پنج خودروی زرهی متجاوزان را زمین گیر کنند.

از طرف دیگر شبکه ماهواره ای المسیرة یمن به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن روز جمعه توانستند طی یک عملیات نظامی ویژه و وارد آوردن خسارت و تلفاتی به دشمن، امنیت پایگاه هایی استراتژیک مقاومت یمن در استان لحج را تامین کنند.

به گفته این منبع، در عملیات یاد شده تعدادی از نیروهای دشمن کشته و زخمی شده و اسلحه و مهمات آنها منهدم و یا به غنیمت گرفته شد.


نظر شما :