مقام فرانسوی از کارشکنی های آمریکادرباره ایران انتقاد کرد

۰۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۷ کد : ۱۹۷۷۴۶۴ سرخط اخبار

وزیر دارایی فرانسه که اظهاراتش در دفاع از برجام و انتقاد از اقدام یکجانبه ترامپ در خروج از این توافق بین المللی همواره در رسانه های جهانی بازتاب داشته است، بار دیگر از کارشکنی های واشنگتن گفت.

به گزارش عصر سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، برونو لومر گفت: پاریس تاکنون هیچ نشانه مثبتی از دولت آمریکا درباره تقاضای مشترک فرانسه، آلمان و انگلیس برای معافیت از تحریم های شرکت هایی که با ایران مراوده تجاری دارند، دریافت نکرده است.
وی توضیح داد: شرکت های اروپایی نگران آن هستند که مشمول تحریم های آمریکا شوند اما متاسفانه تاکنون تقاضاهای ما بدون پاسخ باقی مانده است.
وزیر دارایی فرانسه پیشتر نیز از خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران ابراز تاسف کرد و یادآورشد: اینکه واشنگتن بخواهد ژاندارم اقتصادی جهان باشد، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
تهدیدهای ترامپ مبنی بر تحریم شرکت های اروپایی که با ایران همکاری تجاری دارند، عواقب منفی برای شرکت های فرانسوی از جمله توتال، رنو، پژو و سانوفی در پی خواهد داشت. این اقدام ترامپ که با مخالفت همه امضا کنندگان توافق هسته ای سال 2015 همراه بوده است، اشتباهی بسیار بزرگ است و می تواند امنیت بین المللی را از نظر سیاسی، نظامی و حتی اقتصادی به مخاطره اندازد. 
بر اساس این گزارش، پس از خروج آمریکا از برجام، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پاریس تمام تلاش خود را برای حفاظت از منافع شرکت های فرانسوی در ایران در برابر تهدیدهای واشنگتن به کار خواهد بست.
رئیس جمهوری آمریکا پیشتر با تکرار اتهام و توهین علیه ایران اعلام کرد که دولتش دیگر در برجام نخواهد ماند. 
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته ای با ایران پایبند است. 
سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه های جداگانه ای حمایت خود را از برجام اعلام کردند.


نظر شما :