پوپولیست‌ها پیروز انتخابات پارلمانی ایتالیا

۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۱:۳۴ کد : ۱۹۷۵۳۷۷ سرخط اخبار

نتیجه انتخابات پارلمانی ایتالیا حاکی از آن است که گرایش های راست گرایانه موفق شدند در انتخابات قدرتمند ظاهر شوند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، حزب 5 ستاره  دارای گرایش های پوپولیستی در انتخابات پارلمانی ایتالیا توانستند بیشترین میزان کرسی های پارلمان را در اختیار بگیرند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، سوسیال دموکرات ها به رهبری «ماتئو رنتسی» نخست وزیر پیشین ایتالیا، بازنده اصلی انتخابات روز گذشته بودند. ائتلاف راست گرای «سیلویو برلوسکونی» اسبق نخست وزیر ایتالیا و سیاستمدار جنجالی این کشور هم توانست بیشتری میزان رای را کسب کند.

همانطور که پیش از این هم پیش بینی شده بود، شب گذشته هم اعلام شد که نتایج نظرسنجی ها از شعب اخذ رأی حاکی از این بود که حزب عوام گرای «پنج ستاره» بزرگ ترین حزب واحد در پارلمان این کشور باشد.  

13961214000351_Test_NewPhotoFree.JPG

نتیجه شمارش آرا تا این لحظه حاکی از این است:

جنبش پنج ستاره: 30.8 درصد آرا

حزب دموکرات: 19.8 درصد

نورد لیگا: 18.6 درصد

فورزا:13.5 درصد

به این ترتیب هیچ حزبی نمی تواند به تنهایی تشکیل دولت بدهد. روزنامه ایتالیایی «ایلفاتو» در صفحه نخست خود این تیتر را برای خبر انتخابات انتخاب کرد: «همه چیز تغییر خواهد کرد»امکان دارد که به منظور دستیابی به نتیجه ای قاطع، انتخابات دیگری برگزار شود اما حتی در این صورت هم هیچ تصمینی وجود ندارد که نتیجه قاطعی به دست بیاید.

رسانه ها اعلام کرده اند که نتیجه این انتخابات می تواند نشانی از شروع دوباره رسوایی ها پس از یک دوره آرامش در فضای سیاسی ایتالیا دارد. برای تشکیل دولت، باید چندین هفته به مذاکره سپری شود تا احزاب به توافق برسند.

آخرین نتیجه انتخابات نشان از این دارد که ائتلاف راست میانه به رهبری برلوسکونی حدود 37 درصد از آرا و حزب 5 ستاره هم 31 درصد رای کسب کرد.

کلید واژه ها: ایتالیا


نظر شما :