مسکو درباره تشدید تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی هشدار داد

۰۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۵۲ کد : ۱۹۷۵۲۴۸ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه روسیه در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه کره شمالی در شرایطی که چشم انداز مثبتی برای گفت وگوی میان دو کشور کره شمالی و جنوبی به وجود آمده است، هشدار داد.

به گزارش فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه (امروز) درباره تحریم های جدید آمریکا علیه کره شمالی در میان چشم انداز های تسریع گفت وگو میان «پیونگ یانگ» و «سئول» ابراز نگرانی کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، ریابکوف تصریح کرد: «ما نگرانیم که در میان چشم اندازهای به وجود آمده از تسریع گفت وگو میان پیونگ یانگ و سئول، آمریکا اقدام جدیدی را در جهت افزایش فشار به کره شمالی در پیش گرفت».

وی ادامه داد: «تحریم های اعلام شده آمریکا شامل مجموعه کاملی از جنبه های هشدار دهنده و دردسرساز می شود».

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که این نگرانی وجود دارد که آمریکا به طور یکجانبه اقداماتی را برای بازرسی محموله های مشکوک انجام دهد.

وی ادامه داد: «این در تضاد با تفاهمنامه ای است که  پیشتر محقق شد و شامل طرح امنیت تکثیر (PSI) می شود که ما نیز در آن مشارکت کرده ایم».

اظهارات ریابکوف در حالی مطرح شده است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه هفته گذشته  در سخنانی در دومین روز کنفرانس بزرگ سالانه محافظه کاران آمریکا، اعلام کرد که به زودی مجموعه تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی اعمال خواهد کرد.

وی ادامه داد:  «وزارت خزانه داری به زودی اقدامات جدیدی را برای قطع بیشتر منابع درآمدی و سوختی که رژیم (پیونگ یانگ) برای تامین بودجه برنامه هسته ای اش و حفظ ارتش می کند، در پیش خواهد گرفت.»

دقایقی پس از پایان سخنرانی رئیس جمهور آمریکا، وزارت خزانه داری این کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد که «یک نفر، ۲۷ شرکت و ۲۸ کشتی» کره شمالی را تحت تحریم قرار داده است.

واشنگتن در حالی به دنبال تحت فشار قرار دادن کره شمالی است که یکی از مقامات کره جنوبی اخیراً در کنفرانسی خبری گفت: «در شرایط دشوار فعلی ما تصمیم گرفته ایم بر صلح و بهبود مناسبات بین دو کره تمرکز کنیم که گفت وگو در آن نقش مهمی دارد».


نظر شما :