حمله شیمیایی ترکیه به عفرین

۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۰:۱۲ کد : ۱۹۷۵۰۷۰ سرخط اخبار

نیروهای شبه نظامی کرد سوریه و یک گروه ناظر وابسته به مخالفان سوری اعلام کردند، ارتش ترکیه در روز جمعه دست به یک حمله شیمیایی در منطقه عفرین سوریه زده که دست کم شش مصدوم برجای گذاشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، ارتش ترکیه هنوز درباره این گزارش اظهارنظر نکرده است، اما پیش از این هرگونه هدف قرار دادن غیرنظامیان در عملیات خود در عفرین سوریه را رد کرده بود.

بیروسک حسکه، یک سخنگوی گروه شبه نظامی یگان های مدافع خلق کرد در عفرین به رویترز گفت: ترکیه طی یک بمباران روستای "ارنده" از توابع شهر "شیه" را در شمال غرب این منطقه در نزدیکی مرز ترکیه هدف قرار داد.

او گفت: در این حمله شش نفر دچار مشکلات تنفسی و دیگر علائم مربوط به وقوع یک حمله شیمیایی شدند.

ماه گذشته میلادی ترکیه دست به یک عملیات نظامی از هوا و زمین علیه منطقه عفرین سوریه زده و جبهه جدیدی را در جنگ داخلی سوریه به بهانه هدف قرار دادن شبه نظامیان کرد شمال این کشور گشود.

گروه ناظر دیده بان حقوق بشر سوریه هم به رویترز گفت: نیروهای ترکیه ای و هم پیمانان شبه نظامی آنها در سوریه روز جمعه یک روستا را گلوله باران کردند.

این گروه ناظر مستقر در بریتانیا گفت: منابع پزشکی در عفرین گزارش دادند که شش نفر در این حمله دچار مشکلات تنفسی شده و چشمانشان متورم شد که علائم رخداد یک حمله شیمیایی بودند.

خبرگزاری دولتی سانای سوریه نیز به نقل از یک پزشک در بیمارستانی در عفرین گزارش داد: گلوله باران های ترکیه علیه این روستا موجب دچار حالت خفگی در شش نفر شد.

در تاریخ شش فوریه سازمان ملل خواهان یک آتش بس انسانی فوری در سوریه شد. از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ یگان های مدافع خلق کرد و هم پیمانانشان اقدام به ایجاد سه منطقه خودمختار در شمال سوریه از جمله عفرین کردند و با تصاحب برخی اراضی تحت اشغال گروه تروریستی داعش این مناطق را گسترش دادند.

کلید واژه ها: عفرین


نظر شما :