حبس ابد برای 8 بحرینی به اتهام جاسوسی برای ایران

۰۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۲۶ کد : ۱۹۷۲۸۹۰ سرخط اخبار

دادگاه بحرین امروز احکام متفاوتی برای ۱۸ نفر به اتهام واهی جاسوسی برای ایران و تشکیل یک گروه «تروریستی» صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دادگاه جنایی بحرین امروز دوشنبه در قضیه معروف به «گروه بسطه» (قروب البسطه) علاوه بر صدور احکام حبس برای 18 متهم این پروند، حکم سلب تابعیت آنها را صادر کرد.

دادگاه هشت نفر از این متهمان را به حبس ابد، هشت نفر را به تحمل 15 سال حبس و دو نفر دیگر را به تحمل 10 سال حبس محکوم نمود. همچنین این دادگاه متهمان را در مجموع به پرداخت جریمه ای بالغ بر 20 میلیار ریال ملزم کرد.

وزارت کشور بحرین مدعی است که اتهامات این متهمان جاسوسی برای ایران بوده و همجنین این افراد از سپاه و حزب الله لبنان حمایت فکری و مالی جهت تشکیل گروه تروریستی که از آن به عنوان شاخه نظامی جنبش الوفاء بحرین یاد شده، دریافت کرده اند.

متهمان این پرونده تمامی این اتهامات را رد و تأکید کردند که مسئولان بحرین تحت شکنجه از آنها اعتراف گرفته اند.

از جمله محکومان به حبس ابد در این قضیه محمد و علی فخراوی دو برادرزاده شهید عبدالکریم فخراوی اند که در حین بازجویی و تحت شکنجه در سال 2011 به شهادت رسید.

همچنین حسین عبدالوهاب فرزند عبدالوهاب حسین پایه گذار جنبش الوفاء نیز از محکومان به حبس ابد است. شیخ زهیر جاسم از روحانیون بحرین، سید مرتضی السندی از رهبران جنبش الوفاء و علی المعراج وبلاگ نویس بحرینی نیز از دیگر محکومان به حبس ابدند.

پیش از این جنبش الوفاء در واکنش به ادعاهای وزارت کشور بحرین در خصوص این قضیه تشکیل هرگونه گروه مسلحانه توسط اعضای این جنبش را تکذیب کرده و متهمان این پرونده را زندانیان سیاسی خوانده بود.

مسوولین جمهوری اسلامی ایران نیز این اقدامات بحرین را محکوم نموده و حسین امیرعبداللهیان معاون اسبق وزارت خارجه و مشاور کنونی رئیس مجلس آن را تلاش بحرین برای تحریف چهره انقلاب مردمی بحرین خواند.

کلید واژه ها: بحرین جنبش الوفاء الوفاء


نظر شما :