واکنش روسیه به همه پرسی ترکیه

۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۳:۴۲ کد : ۱۹۶۸۴۲۸ سرخط اخبار

سخنگوی کرملین در اظهاراتی اعلام کرد که همه پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه یک مسئله داخلی است و همه باید به نتیجه آن احترام بگذارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تصریح کرد که همه پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه یک مسئله داخلی است و همه می بایست به نتیجه آن احترام بگذارند.

دولت ترکیه روز گذشته (یکشنبه) همه پرسی تغییر قانون اساسی و تغییر نظام از پارلمانی به ریاستی را برگزار کرد که طبق آنچه اعلام شده، 51.2 درصد رای مثبت و 48.8 رای منفی داده شد.

خبرگزاری اینترفکس گزارش کرد، سخنگوی کرملین به مسئله کره شمالی نیز اشاره کرد و گفت: «روسیه همچنان به تداوم تلاش های هماهنگ بین المللی برای حل مسئله کره شمالی از طریق استفاده از قالب های موجود علاقمند است».

وی ادامه داد: «روسیه از تمامی طرفین مربوط به اوضاع شبه جزیره کره می خواهد که خویشتنداری کنند و از اقدامات تحریک آمیز پرهیز کنند».

پسکوف در خصوص برخی گزارشات مربوط به فاصله گرفتن چین از روسیه گفت: «برخی نظرات درباره فاصله گرفتن چین از روسیه صحت ندارد.

وی در خصوص طرح های صربستان برای خریداری سامانه های موشکی «اس 300» روسیه گفت که مسئله همکاری نظامی-فنی در دستورکار تماس های سطح عالی و بالا قرار دارد.

وی به خبرنگاران گفت: «مسئله همکاری نظامی-فنی یکی از حساس ترین موضوعات است. در حقیقت این موضوع در دستورکار تماس های سطح عالی و بالا قرار دارد».


نظر شما :